اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور:

67 درصد سمن‌های کشور فعال هستند/ 200 دفتر تسهیلگری در کشور تاسیس می‌شود

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه 19 هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور وجود دارد، گفت: حدود 67 درصد این سمن‌ها فعال و مشغول ارائه خدمات هستند.

67 درصد سمن‌های کشور فعال هستند/ 200 دفتر تسهیلگری در کشور تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کمال اکبری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی استان گلستان در محله «سیدآباد» شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه ایجاد این دفاتر یعنی تصدی‌گری امور اجتماعی توسط خود مردم با هدف کاهش فاصله ادارات و مردم، اظهار کرد: در این دفاتر بخشی از مردم وظیفه ایجاد ارتباط میان نهادهای خدمت‌رسان و مردم محروم در مناطق حاشیه‌نشین را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های مردمی یکی از سیاست‌های اصولی دولت در سال‌های اخیر بوده است، افزود: تا پایان سال 1396 تعداد 100 دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در سطح کشور ایجاد شده بود که این تعداد تا پایان سال جاری احتمالا به 200 مرکز خواهد رسید.

* برنامه ما در سال 1398 حمایت از سمن‌ها برای احیای سمن‌های غیرفعال است

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد 19 هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: از این میان تعداد 67 درصد سمن‌ها فعال، 16 درصد نیمه‌فعال و 17 درصد آنها نیز غیرفعال و راکد هستند که برنامه ما در سال 1398 حمایت از سمن‌ها برای احیای سمن‌های غیرفعال است.

اکبری یکی از برنامه‌های ویژه وزارت کشور در قبال سازمان‌های مردم نهاد را توسعه نظارت‌ها و توانمندسازی سمن‌ها دانست و تاکید کرد: باید به مرور به سمت تخصصی شدن فعالیت‌ها و واگذاری امور به مردم برویم تا بتوانیم از ظرفیت‌های عظیم مردمی موجود بهترین استفاده را کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بودجه برای کمک به سمن‌ها هیچ ردیفی در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: تنها کمکی که ما می‌توانیم به سازمان‌های مردم‌نهاد انجام دهیم در قالب طرح‌های ارائه شده از سوی آنها برای ارائه خدمات است تا با واگذاری آن امور هزینه‌ها و اعتبارات اجرایی آن را به سمن‌ها اعطا کنیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول