اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سخنگوی سازمان تعزیرات خبرداد

رسیدگی به 6 هزار و 196 پرونده خودرویی در 11 ماه/ بیش از نیاز مصرف کشور واردات گوشت داشتیم

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عملکرد 11 ماهه سازمان را با حضور خبرنگاران تشریح کرد.

رسیدگی به 6 هزار و 196 پرونده خودرویی در 11 ماه/ بیش از نیاز مصرف کشور واردات گوشت داشتیم

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عملکرد 12 ماهه سازمان را تشریح کرد.

رایگانی در خصوص آمار پرونده های خودرویی گفت ۸۶۹ پرونده در سال ۹۶ رسیدگی شده است در حالی که امسال این عدد به ۶ هزار ۱۹۶ پرونده افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در همین مدت رشد ۳۵۲ درصدی پرونده های مخدومه داشتیم و‌ رشد بیش از ۷۲ برابری محکومیت ریالی شدند.

رایگانی بیان داشت: مبلغ تخلف ۱۱ ماهه که اجرایی شده ۳۵۲ میلیارد تومان است و در همین مدت ۱۱ ماهه رضایت بیش از ۲۷۰۰ نفر از شاکیان را حین مسیر رسیدگی به پرونده به دست آوردیم.

وی در خصوص چرایی عدم ارزانی قیمت خودرو گفت: در همه جای دنیا میزان عرضه و تقاضا است که قیمت خودرو را مشخص می‌کند.اما این به معنای آن نیست که خودرو ساز اجازه گران‌فروشی داشته باشد و دولت هم در قبال همه حمایت هایش از خودرو سازان توقع دارد که مشتری و مردم راضی باشند.

رایگانی گفت: حمایت دولت به منزله این نیست که خودرو ساز بیاید و برای کسب منفعت گران‌فروشی کند و ملزم به این است که طبق اعلام وزارت صنعت اقدام به فروش کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره خبر منتشر شده در موضوع کانتینرهای لوازم یدکی خودرو و تبرعه شدن متهم این پرونده گفت: دستگاه رسیدگی کننده به این پرونده قوه قضاییه بوده است و ما تصمیمی در این خصوص نداشتیم.

وی درباره بلیط هواپیما ‌و نظارت بر آژانس ها گفت: وزارت راه یکی از وزارتخانه های کوثر است و مقرر شد پروازهای چارتری را نظارت بهتری داشته باشند و گفتیم که سازمان هواپیمایی باید نظارت کنند که آزادسازی نرخ با رهاسازی نرخ ها تفاوت داشته باشد.

رایگانی در رابطه با قیمت‌های بلیت هوابیما اظهارداشت: مستحضرید که در اربعین امسال هم به دلیل اینکه کف و سقف قیمت وجود داشت دست ما برای رسیدگی ها باز بود و در حال حاضر هم بجز مسیر قشم و‌ کیش که چارتر آزاد است در سایر مسیرها فروش چارتری ممنوع است.

رایگانی درخصوص‌موضوع کمبود گوشت و قاچاق دام گفت قاچاق دام اثرش را در بازار گذاشته است و آمار پرونده های قاچاق دام بیش از دو برابر شده است یعنی ما ۸۳۹ پرونده امسال داشته ایم.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق دام بیش از ۴۶ میلیارد تومان است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به روند افزایشی قیمت گوشت و مشکلات در توزیع آن بیان داشت: ما بیش از نیاز مصرف گوشت واردات داشته ایم اما آنچه باید تغییر کند مسیر روند توزیع است و باید این ایرادات اصلاح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول