اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)

طرح «مادران آسمانی» در کرمانشاه به اجرا درآمد

مسؤول طرح مادران آسمانی در کرمانشاه گفت: به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا(س) و در پاسداشت مقام مادران شهدا، علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت به دیدار مادران شهدا می‌‌روند.

طرح «مادران آسمانی» در کرمانشاه به اجرا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دهمین دوره طرح مردمی مادران آسمانی همزمان با روز میلاد حضرت زهرای مرضیه(س) و بزرگداشت مقام مادر در راستای مردمی کردن فرهنگ گرامیداشت مقام والدین شهدا، ایثار و شهادت، در روزهای دوشنبه(6 اسفندماه) و سه‌شنبه(7 اسفندماه) در سراسر کشور و همچنین استان کرمانشاه به اجرا درآمده است.

براساس این گزارش، سامانه Arsh.ir برای ثبت‌نام مادران شهدا طراحی شده که تا‌کنون مشخصات بیش از 18 هزار مادر شهید در آن به ثبت رسیده است.

طرح مادران آسمانی به صورت مردمی و خودجوش اجرا می‌شود به هیچ نهاد و ارگانی وابسته نیست و تمامی فعالیت‌ها آن از سوی خیران و مردم نیکوکار تأمین می‌شود، تنها برای مسائل حقوقی، موسسه مردم نهادی با‌نام «اهالی عرش» در وزارت کشور ثبت شده است.

شرکت در این طرح برای عموم آزاد است، هم‌استانی‌ها برای شرکت در این طرح می‌توانند به‌عنوان خادم طرح مادران آسمانی در سامانه Arsh.ir ثبت‌نام کنند.

*از طرف فرزند شهیدتان آمده‌ایم تا روز مادر را به شما تبریک بگوئیم

در این طرح در راستای تکریم مادران شهدا خادمان به همراه گروه‌های مردمی، مسؤولان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت هدایایی را تهیه و همراه با تصویری از شهدا به منزل شهیدان می‌روند و در راستا ادای دین به مادران شهدا و با ارادت خاصی که به شهیدان دارند می‌گویند «از طرف فرزند شهیدتان آمده‌ایم تا روز مادر را به شما تبریک بگوییم».

طرح مادران آسمانی در استان کرمانشاه به گفته مهراد معارف‌وند، مسؤول طرح با محوریت مجموعه بهترین مادر دنیا حضرت زهرا (س) و مجموعه‌های فعال فرهنگی استان انجام می‌گیرد.

مسؤول طرح مادران آسمانی در کرمانشاه گفت: به مناسبت ایام میلاد بهترین مادر دنیا حضرت زهرا(س) و در پاسداشت مقام مادران شهدا، گروهی وارد منازل مادران شهدا می‌شوند و عکس شهید را در قالب لوحی تقدیم مادر شهید می‌کنند و پای صحبت‌ها و خاطرات این مادران صبور می‌نشینند.

استان کرمانشاه بیش از 9 هزار و 800 شهید در طول سال‌های دفاع مقدس تقدیم نظام کرده که 800 شهید از این تعداد زیر 18 سال سن داشته‌اند، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه در این ایام به صورت سرزده و غیرمنتظره به دیدار مادران شهدا می‌روند.

گفتنی است، شهید فریدون احمدی، شهید حسین علیخانی، شهید رضا عباسی، شهید مراد عباسی‌فرد، شهید سجاد حبیبی، شهید سعید قارلقی، شهید خیرالله احمدی‌فر، شهید حمزه کاظمی، شهید ابوذر امجدیان، شهید صادق یاری، شهید اکبر ملکشاهی، شهید اکبر نظری، شهید مهدی نوروزی، شهید ستار عباسی و شهید شاهرخ دایی‌پور، 15 شهید مدافع حرم استان کرمانشاه هستند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول