اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کمبود ویتامین دی عاملی برای عدم توانایی کنترل ادرار

کمبود ویتامین دی منجر به مشکلات خاصی می‌شود که از جمله آن می‌توان به ضعف ماهیچه‌های مثانه و عدم توانایی کنترل ادرار اشاره کرد.

کمبود ویتامین دی عاملی برای عدم  توانایی کنترل ادرار

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کمبود ویتامین دی یک مشکل نادر نیست و می‌توان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن را افزایش داد.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، در اینجا با برخی از مشکلاتی که با این نوع کمبود مرتبط هستند، می‌پردازیم.

ضعف استخوان‌ها

ویتامین دی نقش مهمی را در سلامت استخوان‌ها دارد زیرا این ماده به جذب کلسیم بدن کمک می‌کند. کمبود ویتامین دیدر نهایت منجر به مشکلاتی همچون «هیپرپاراتیروئیدیسم ثانویه»، ضعف استخوان‌ها، پوکی استخوان و شکستگی می‌شود.

اگر شما از درد استخوان و مفاصل رنج می‌برید ممکن است بدن شما به ویتامین دی بیشتری نیاز داشته باشد. گفته شده زنانی که دوران یائسگی خود را گذرانده‌اند بیشتر در معرض خطرات ناشی از این کمبود هستند و ممکن است دچار کمردرد شوند.

از دست دادن مو

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، ریختن 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. اگر این میزان ریزش مو بیشتر شود، ممکن است نشانه‌ای از کمبود ویتامیندی باشد.

کاهش شناختی

مطالعه جدید دانشگاه کوئینزلند نشان داد که کمبود ویتامین دی ممکن است شبکه‌های « perineuronal» را در هیپوکامپ (ناحیه از مغز که با اطلاعات و حافظه در ارتباط است) کاهش می‌دهد.

ضعف در کنترل مثانه

کمبود ویتامین دی علاوه بر استخوان‌ها، ماهیچه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. در نتیجه این کمبود ماهیچه‌ها به ویژه ماهیچه‌های لگنی مرتبط با مثانه ضعیف می‌شوند و فرد در کنترل ادرار خود دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول