اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز به‌کار همایش ملی انقلاب اسلامی به میزبانی دانشگاه تبریز

همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها صبح امروز با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و جمعی از محققان، اساتید، دانشجویان و دیگر اقشار مختلف مردم به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

آغاز به‌کار همایش ملی انقلاب اسلامی به میزبانی دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین احمدی سفیدان دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها در دانشگاه تبریز در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار داشت: حدود 204 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 152 مقاله پذیرفته شده که بخشی از این مقالات در قالب سخنرانی، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات در روز همایش ارائه می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه 49 نفر از اساتید متخصص دانشگاه‌های کشور در حوزه علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و جامعه شناسی سیاسی در کمیته علمی همایش حضور داشته و داوری مقالات را بر عهده داشتند، افزود: مقالات برگزیده این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام Isc نمایه می‌شود.

وی با بیان اینکه محورهای اصلی این همایش در دو حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و مسئله کارآمدی در 24 زیر محور و گفتمان انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در 49 زیر محور انتخاب شده است، تصریح کرد: محورها با توجه به نیاز روز جامعه کشورمان بوده که در این خصوص مقالات ارزشمندی در محورهای مختلف به دبیرخانه واصل شده است که در برخی مقالات راهکارهایی با توجه به این محورها ارائه شده که می‌تواند چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند.

احمدی‌سفیدان با بیان اینکه «گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» یکی از محورهای اصلی این همایش است، گفت: این محور اصلی شامل زیر محورهای چون «مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت، انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی» و... است.

دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها با اشاره به اینکه «گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها» محور دوم دیگر این همایش است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی و مردمی بودن نظام، انقلاب اسلامی و ایدئولوژی، پیشرفت‌های علمی، انقلاب اسلامی و جوانان، انقلاب اسلامی و امنیت، انقلاب اسلامی و وحدت ملی، انقلاب اسلامی و خودکفایی، انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی،  انقلاب اسلامی و هنر، انقلاب اسلامی و جهانی شدن، انقلاب اسلامی و سیاست هویت، انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم، انقلاب اسلامی و تحریم، انقلاب اسلامی و فضای مجازی، انقلاب اسلامی و چالش نسلی، همگرایی یا واگرایی کشورهای اسلامی، موازی‌کاری نهادهای فرهنگی، موازی‌کاری نهادهای نظارتی، انقلاب اسلامی و اشتغال‌زایی و... از جمله موضوعات مورد نظر در این محور اصلی است.

به گفته وی همایش ملی انقلاب اسلامی با هدف پرداخت علمی به کارنامه‌ 40 ساله انقلاب اسلامی و با محوریت« گفتمان انقلاب اسلامی و مسئله کارآمدی و گفتمان انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها » برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید علیزاده دبیر اجرایی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها نیز با با بیان اینکه برگزاری این همایش در سطح ملی می‌تواند سرآغازی برای فعالیت‌های علمی در گام دوم انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: با شروع دهه پنجم انقلاب برگزاری چنین همایشی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، فرصت خوبی را برای تبیین دستاوردهای انقلاب مهیا خواهد کرد.

دبیر اجرایی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه برگزاری این همایش گامی است در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی که یکی از شاخص‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری است، یادآور شد: این همایش ملی می‌تواند در سایه بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب منجر به فعالیت‌های علمی در این رابطه شده و آذربایجان را پیشگام در تحقق منویات مقام معظم رهبری کند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه بی‌گمان انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین پدیده سیاسی- اجتماعی قرن بیستم است که اعجاب و تحیّر صاحب‌نظران را برانگیخت و اندیشمندان را بر آن داشت تا از منظرهای مختلف آن را مورد مداقه قرار دهند، گفت: باگذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بررسی کارآمدی نظام برآمده از آن می تواند نتایج و دستاوردهای انقلاب را نمایان سازد.

رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز یادآور شد: از این رو علاوه بر بررسی مولفه‌ها و شاخص‌های کارآمدی به مقوله فرصت‌ها و چالش‌های پیشروی نیز توجه می‌شود تا از رهگذر آن به افق‌های جدیدی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دست یابد.

گزارش فارس حاکی است: همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها هم اکنون با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و جمعی از محققان، اساتید، دانشجویان و دیگر اقشار مختلف مردم به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 60023 /40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول