اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

تقویت بوم‌گردی در سطح روستاها موجب جذب گردشگر می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تقویت بوم‌گردی در سطح روستاها موجب جذب گردشگر می شود.

تقویت بوم‌گردی در سطح روستاها موجب جذب گردشگر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با احیای بافت با ارزش و اجرای طرح‌های هادی روستایی با رویکرد گردشگری می‌توان فرصت‌های جدیدی در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد کرد که بنیاد مسکن استان در این راستا گام‌های ویژه‌ای برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مرمت بافت‌های با ارزش روستایی در راستای جذب گردشگر، شاهد افزایش تعداد گردشگران در این مناطق خواهیم بود، خاطر نشان کرد: افزایش درآمد، ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه راه‌ها و حفظ مکان‌های قدیمی و تاریخی تنها بخشی از خصوصیت صنعت گردشگری و بوم‌گردی  است که با گسترش آن، بدون شک شاهد توسعه برخی مناطق محروم روستایی خود خواهیم بود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف کمک به حفظ جمعیت در روستاها و تقویت زیرساخت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری منعقد شده است.

صنعتی‌منفرد یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با ارائه خدمات فنی در زمینه نظارت فنی و تهیه نقشه‌ها توسط تشکیلات نظام فنی روستایی، تهیه نقشه‌های اجرایی در مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای بوم‌گردی، پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث این واحدها، بهسازی و ساماندهی سیمای بافت روستاهای منتخب و ارائه الگوهای معماری بومی متناسب با اعتبارات و مطالعات طرح‌های هادی روستایی در مناطق مورد نظر و هدف که مورد تایید کمیته راهبری باشد از محل اعتبارات مصوب استانی و ملی در این طرح مشارکت فعال دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: برای احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات 15 میلیون تومانی با سود 4 درصد با بازپرداخت 60 ماهه و علاوه بر آن تسهیلات 20 میلیون تومانی هم با سود 5 درصد با بازپرداخت 12 ساله با احتساب سه سال دوران مشارکت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تسهیلات ویژه‌ای برای احداث واحدهای بوم‌گردی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: همچنین برای رونق‌بخشی به این بخش، استانداری نیز در بحث صدور پروانه ساخت این نوع واحدها تسهیلاتی را در نظر گرفته و تحقق این مهم، فضایی مناسب را در گسترش بوم‌گردی روستایی در استان فراهم می‌کند.

صنعتی‌منفرد یادآور شد: در حال حاضر تعداد درخواست‌های رسیده برای دریافت تسهیلات فوق‌الذکر به کمیته، 86 مورد است و 49 مورد از این تعداد در کمیته مشترک مصوب شده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول