اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد

وجود ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی درکشور

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان از نیاز ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل چهار هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی کشور خبر داد.

وجود ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی درکشور

 امیررضا خادم امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: قریب‌بر چهار هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای بهره‌برداری آن  بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است. 

وی با اشاره به عدم توزیع عادلانه امکان ورزشی در سطح کشور گفت: در برخی از مناطق مازاد بر نیاز ورزشی پروژه‌هایی کلنگ‌زنی شده که برغم هزینه‌های میلیاردی نیمه‌تمام مانده در حالیکه بسیاری از جاها حتی از یک سالن ورزشی کوچک نیز محروم هستند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: سیاست فعلی وزارت در خصوص استادیوم‌های ورزشی پنج و ۱۵ هزار نفری در حال احداثی که واقعاً مورد نیاز آن شهرها نیست این است که با تفاهم نماینده‌های حوزه‌های مختلف، کوچک‌سازی شده و هزینه‌ها را به حداقل برساند تا با قابلیت بهره‌برداری در اختیار اقشار مردم بگذارد.

خادم از شرایط نامناسب اقتصادی کشور خبر داد و گفت: سال آینده شرایط بسیار دشواری در بحث اعتبارات خواهیم داشت لذا نباید توقعات بی‌جایی را برای مردم در حوزه‌های ورزشی و جوانان و مدال‌آوران ایجاد نماییم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان و طرح موضوع جوانان عنوان کرد: معاونت امور جوانان باید هرهفته گزارش  اتفاقات در بحث تسهیلات بانکی، احداث خانه‌های جوان و موضوعات مرتبط تشکل‌ها را از مدیران استان‌ها دریافت کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید به حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد ابراز داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها بایستی شرایط مناسب برای فعالیت و کار سمن‌ها را فراهم کنند تا با تحربه‌های راهبردی بتوانند در آینده سکان‌داری مدیریت‌‌های مختلف کشوری را بر عهده بگیرند.

خادم با اشاره اعتبارنامه و مجوز سمن‌های زیر نظر وزارت ورزش‌وجوانان خاطرنشان کرد: مصوبه سمن‌ها در کمیسیون مربوطه را گذرانده‌ایم و از این پس لازم نیست وزارت کشور صلاحیت آنان را تایید نماید.

وی به عنوان پیشنهاد از مسؤولان ادارات و هیأت‌های ورزشی خواست: سرمایه‌گذاری خود را روی مربیان اخلاق‌مدار و قهرمان‌پرور انجام دهید تا موجب رشد و توسعه ورزشکاران مدال‌پرور شود و از قهرمان‌سالاری نیز بکاهد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی و رؤسای ادارات شهرستان‌ها توصیه کرد: طی درخواست کتبی مبنی بر نیاز به اقلام ورزشی از سوی چهار نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند مساعدت مبلغ ۲۰ میلیون تومان به همراه  یک تشک کشتی و تاتامی از سوی وزارت ورزش و جوانان را فراهم نمایند.

انتهای‌پیام/69014/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول