اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم:

۵۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در راستای تولید اشتغال روستائیان پرداخت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شود.

۵۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، محمد امید پیش از ظهر امروز در نشست با روسای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان لامرد اظهار داشت: وضعیت امروز توسعه لامرد با دیروز این شهرستان اصلاً قابل‌مقایسه نیست؛ اتفاقات مهم در لامرد مشهود بوده و تحولی شگرف در عرصه‌های فرهنگی، منابع انسانی و اقتصادی رخ‌داده است.

وی افزود: یکی از مواردی که کلید توسعه است، موضوع مهم توسعه متوازن بوده که در ادبیات توسعه از آن زیاد یاد می‌شود و اگر توسعه، تمام جوانب را در نظر نگیرد می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه زمانی که ابر صنعتی در یک شهرستان شکل می‌گیرد دیگر نباید روستای آسیب‌پذیر و یا فقر داشته باشیم، گفت: در تمام دنیا نیز پیوست‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی و فقرزدایی در کنار صنعت وجود دارد.

امید خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد یک منطقه متحول شد باید روند زندگی مردم آن منطقه نیز متحول شود.

وی بابیان اینکه حرکت‌های گسترده عمرانی در سطح روستاها انجام‌شده است تصریح کرد: از ۶۲ هزار روستا در کشور ۹۷ درصد از برق، ۹۵ درصد از آب آشامیدنی و ۸۶ درصد آسفالت راه‌های روستایی برخوردار هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: به ۸۵ درصد روستاهای کشور گازرسانی انجام‌شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت شهری و روستایی ۵۰ درصد بوده است ابراز داشت: امروز جمعیت روستایی ۲۶ درصد و جمعیت شهری ۷۴ درصد است.

امید اضافه کرد:  یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در راستای تولید اشتغال روستائیان پرداخت شده  است.

وی خاطرنشان کرد: با پرداخت این تسهیلات پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شود.

فرماندار لامرد نیز در این نشست بابیان اینکه وجود منطقه ویژه اقتصادی لامرد و احداث کارخانه آلومینیوم جنوب در این منطقه یک تولد جدید صنعتی در استان فارس است گفت: این شهرستان در حوزه‌های مختلف در حال پوست‌اندازی بوده و امید استان فارس به جنوب این استان است.

حسین شبانی‌نژاد ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تحولات بسیار خوبی در سطح روستاهای لامرد انجام شد که با پرداخت ارزش‌افزوده در سال ۹۶ در حوزه عمران و آبادانی روستاها به‌ویژه در بخش‌های بنیاد مسکن، آب و اشتغال‌زایی اقداماتی خوبی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: روستا باید روستا باقی بماند اما باید یک روستای پیشرفته همراه با آرامش باشد.

انتهای پیام/۷۶۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول