اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

بهره بردار پيست ديزين:

ديزين ملک شخصی من نيست/ پرونده فوت یک هموطن در حال بررسی است

بهره بردار پيست ديزين گفت: پرونده فوت یک هموطن در جريان است و ديه پرداخت خواهد شد. هنوز تعيين تكليف نشده است.

ديزين ملک شخصی من نيست/ پرونده فوت یک هموطن در حال بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس، شهیار افشار بهره بردار پیست اسکی دیزین در نشست خبری گفت: ورزش اسکی یکی از ورزش هایی است که در دنیا امکانات زیادی به آن اختصاص می یابد اما در ایران اینطور نبوده است. این ورزش به صورتی است که از نوک پا تا سر ورزشکار درگیر است. 

وی درباره پیست دیزین عنوان کرد: آنچه در توان مان بوده انجام داده ایم و تلاش این بوده این سیستم را تقویت کنیم. افرادی را استفاده کردیم که اسکی باز و تأسیسات را درک کنند که خدا را شکر می کنم موفق بوده ایم. تلاش کردیم کمبودها را رفع کنیم. اگر به چارت مدیریت دیزین توجه شود، خارج از اسکی فردی را نداریم و همه افراد اسکی را می شناسند.

افشار در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه تلاش می کند رضایت مردم بیشتر شود، عنوان کرد: اسکی بیزینس ما نیست بلکه علاقه و عشق ماست که در راستای آن هر حرکتی انجام می دهیم اسمی از ما نیست بلکه برای نظام است. این پیست ملک شخصی من نیست سعی براین است آبروی نظام را حفظ کنیم.

بهره بردار دیزین درباره استانداردسازی گفت: ٢ خط استاندارد دارد و بقیه خط ها نیز در حال پیگیری است. در آینده نزدیک استاندارد کلیه خطوط را خواهیم گرفت. درباره جاده ها هم استان البرز کمک کرده و جاده پایین را هم وإهدارا نکاتی داشت که برطرف کردیم و با تایید آنها راه باز شده است.

وی درباره حادثه بهمن و فوت یک نفر تصریح کرد: پرونده در جریان است و دیه پرداخت خواهد شد. هنوز تعیین تکلیف نشده است.

افشار درباره قراردادش با دیزین گفت: قرارداد من یک ساله است و ادامه همکاری به وزارت ورزش به شرایطی بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید إمکاناتی داشته باشیم تا سرویس استاندارد ارائه کنیم به همین دلیل به دستگاه بالابر هم نیاز داریم. برنامه ما اضافه کردن خط های بالابر است. بودجه ای را برای این پروژه در نظر گرفته ایم و اگر نظر وزارت ورزش مثبت باشد این پیست  را به استانداردهای بین المللی خواهیم رساند.

بهره بردار دیزین همچنین درباره اینکه قرارداد شما با وزارت به چه صورت است، عنوان کرد: دو نوع قرارداد هست و به هر نوع آمادگی داریم کار را انجام دهیم. اگر به شرایط وزارت نزدیک باشیم مار را ادامه می دهیم.

افشار در ادامه صحبت هایش یادآور شد: سیستم اروپا مانند ما نیست و در زمان بارش زیاد برف آنها بیشتر اسکی می کنند. آفتابی که ما داریم آنها ندارند آن هم به صورت تمام وقت. جنس برف دیزین به صورتی است که همه می توانند از آن لذت ببرند. ما از جنس این ورزش هستیم و نگران این نیستیم با جابه جایی مدیران ما را پس بزنند. همه دوست دارند سطح پیست ارتقاء پیدا کند و کار دست کاردان باشد نتیجه حاصل می شود که تیم ما همین طور است. اگر مدیران هم تغییر کنند اگر با من دوست نداشتند ادامه کار دهند با این تیم کار را پیگیری کنند.

وی درباره همکاری با فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: فدراسیون متولی این رشته است و رییس فدراسیون از جنس اسکی است. ما با آنها همکاری داریم. هیج دغدغه ای وحود ندارد و همه از یک خانواده هستیم.

جاده بالا نیاز با بهمن گیر دارد. اگر پروژه ما طولانی مدت تصویب شود برنامه ای خواهیم داشت و کارها را دنبال می کنیم. شهرداری شمیرانات هزینه را بالغ بر ١٠٠ میلیارد اعلام کرده است. اگر راه اندازی توسط ما صورت نگیرد راهداری این کار را انجام خواهد داد. 

قربانعلی سولقانی رییس سابق کمیته فنی و آلپاین فدراسیون اسکی در این نشست گفت: دیزین ١٦ دستگاه بالإبر دارد و با توجه به برنامه ریزی خوب ٧ ماشین برف کوب وظیفه آماده سازی پیست را برعهده دارند. مساحت این پیست ٥٥٠ هکتار است.

وی افزود: با توجه به بارش های خوب همه مسیرهای اسکی آماده بهره برداری است. ما حتی شاهد میزبانی مسابقات هم بودیم که یکی از آنها زیر نظر فدراسیون بود. هفته آینده هم میزبان مسابقات کوهستان هستیم. امیدوارم هم شاهد افزایش فضای اسکی، راه اندازی سیستم برف ساز و ایجاد پیست شب باشیم.

سولقانی درباره اینکه بهره بردار قبلی برف کوب ها را برده عنوان کرد: این ماشین ها مربوط به شرکت بامپاد بوده است اما تفته پیشنهاد داد شرکت جدید مبلغی را ماهیانه پرداخت کند. هیچ ماشینی خارج نشده است و این دستگاه ها در اختیار شرکت کیمیاگران راه ابریشم است.

مهدی سولقانی عضو تیم ملی اسکی آلپاین و مربی تیم ملی جوانان نیز در نشست امروز حضور داشت.

وی اظهار داشت: تلاش ما این است شاهد رشد این رشته و حضور علاقمندان در ایران باشیم. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول