اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان:

برخی پزشکان در دفع زباله‌های عفونی مطب‌ها همكاری نمی‌كنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از عدم همکاری برخی از پزشکان در دفع زباله‌های عفونی مطب‌ها خبر داد.

برخی پزشکان در دفع زباله‌های عفونی مطب‌ها همكاری نمی‌كنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد خیراندیش ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به هفته «سلامت مردان ایرانی» توجه به حفظ سلامتی را لازم دانست و اظهار کرد: متاسفانه امروز از هر چهار ایرانی یک نفر دچار اختلالات روانی می‌شود که می‌طلبد بیشتر به سلامتی جسم و روح آنها توجه شود.

وی توجه به بسته خدمات پایه سلامت کارکنان را حائز اهمیت دانست و گفت: مطالعات نشان داده فعالیت فیزیکی کافی در کار به تنهایی باعث افزایش 52 درصدی بهره‌وری و کاهش 32 درصدی بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه فعالیت فیزیکی ناکافی چهارمین عامل مرگ در جهان شناخته شده است گفت: این امر سالانه باعث 3.2 میلیون مورد مرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت فیزیکی ناکافی عوامل خطر کلیدی در بیماری‌های قلبی ـ عروقی، دیابت و سرطانهاست افزود: توجه به بعد اجتماعی سلامت مهم است چراکه سلامت افراد نه در خلأ بلکه در ملأعام شکل می‌گیرد.

خیراندیش با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت بر مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی گفت: رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و نه فقط نبود بیماری در محیط کار مورد توجه است.

وی با تاکید به اینکه حفظ سلامت شاغلان یکی از شاخص‌های مهم توسعه کشوری به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: تاثیر مثبت سرمایه‌گذاری در امر سلامت شاغلان بر افزایش بهره‌وری سازمانی و رشد اقتصادی مورد توجه است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تاکید کرد: کارمندان به دلیل سبک زندگی یکجانشینی و کم‌تحرکی در معرض بیماری‌های غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سرطان‌ها، سکته‌ها، فشار خون، افسردگی و دیابت هستند.

وی در ادامه با اشاره به عدم همکاری برخی از پزشکان در دفع زباله‌های عفونی مطب‌ها گفت: در این زمینه جلساتی برگزار شده تا بررسی بیشتری صورت گیرد.

خیراندیش به برنامه‌های مرکز بهداشت در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: سال گذشته در حوزه بهداشت اقدامات خوبی صورت گرفت اما در حوزه درمان گلایه‌هایی وجود داشت که باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

وی با اشاره به آغاز برنامه نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی از 20 اسفندماه گفت: سه اکیپ برای این منظور فعال شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در ایام نوروز مرکز بهداشت «شهدا» در خیابان تختی فعال است و خدمات دندانپزشکی صبح‌ها ارائه خواهد شد افزود: در شیفت عصر و شب نیز بیمارستان بعثت فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایام نوروز در حوزه درمان حیوان گزیدگی شیفت مرکز بهداشت فعال است گفت: واکسن نوزادان در بیمارستان فاطمیه، بوعلی و بعثت فعال انجام می‌شود.

خیراندیش به تامین داروهای موردنیاز در حوزه آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: کارگروه سلامت را برای نوروز در مرکز بهداشت تشکیل خواهیم داد تا ضعف‌های موجود در حوزه درمان امسال به حداقل برسد.

انتهای پیام/89026/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول