اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

مدیر تئاترشهر به فارس خبر داد

تعطیلی سالن اصلی تئاترشهر تا نیمه سال آینده/ تأیید استعفا از مرکز هنرهای نمایشی

سعید اسدی که امروز از مدیریت امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی استعفا کرده است، گفت: تصمیم دارم با تمرکز بیشتر بر مسائل مربوط به تئاتر شهر بپردازم.

تعطیلی سالن اصلی تئاترشهر تا نیمه سال آینده/ تأیید استعفا از مرکز هنرهای نمایشی

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سعید اسدی رئیس تئاتر شهر و مدیر امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز از سمت مدیریت امور بین‌الملل استفعا کرد.

این در حالی است که اسدی مسئولیت بخش بین الملل سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر را نیز برعهده داشت.

اسدی در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید این خبر گفت: همین امروز استعفایم را مطرح کردم البته خیلی قبل تر تمایل داشتم این کار را انجام دهم منتها به دلیل اینکه به آقای برهانی مرند برای حضور در جشنواره فجر قول داده بودم، برای اینکه اتفاقی نیفتد در این سمت باقی ماندم.

وی در ادامه افزود: بهرحال الان شرایط و موقعیت خوبی در اسفند ماه است که قدری سرم را خلوت کنم و به مسئولیت دانشگاهی و تئاتر شهر خود بپردازم. 

اسدی درباره علت این استعفا گفت: این استعفا ربطی به مسائل جشنواره و موضوعات دیگر نداشت، بهرحال ما هم زندگی داریم و با این وضعیت شغلی نمی‌توانستم به زندگی برسم، چرا که انجام چند کار همزمان سخت است، به همین دلیل هم منتظر پایان جشنواره شدم تا این کار را انجام دهم.

وی در پاسخ به کیفیت بخش بین الملل جشنواره فجر امسال گفت: از کارهای خارجی، سه کار جایزه تکی گرفتند، بقیه برای ایرانی‌ها بود اما بهرحال امسال هنر بزرگی کردیم که بدون پول و حداقل امکانات کار بین الملل را پیش بردیم، حتی برنامه‌هایی هم مثل پیشخوان داشتیم که بر آنها تمرکز کردیم، تجربه خوبی برای گروه‌ها و خود من بود، نشستی با عوامل خارجی چون ترک‌ها و چشم انداز تئاتر آنها داشتیم، بهرحال ما از آنها هیچ چیز نمیدانستیم و این اتفاق خوبی و فتح بابی برای ارتباط با تئاتر کشورهای همسایه و نه فقط تئاتر بلکه فضا و تاریخ و سیستم آنها شد.

وی با اشاره به اینکه برآیند جشنواره را در بخش بین الملل مثبت می بیند، گفت: کارها تنوع زیادی داشت گروه ها همه خوب و حرفه ای بودند به طور مثال بهترین گروه لبنانی را ما به ایران آوردیم یا کار گرجستان هم جذاب و بزرگ بود این کار در سال ۲۰۱۸ بسیار پراهمیت شده بود و مخاطب خود را داشته است، چیدمان کارهای آنها هم برای ما تجربیتی داشت، از هنرهای اجرایی تا صحنه ای خوب بودند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط سیاسی موفق به حضور دو نمایش درخشان خارجی نشدیم، گفت: در هر صورت نتایج بخش بین الملل برای ما مثبت بود، با توجه به شرایط مذاکرات و وضعیت مالی هیچ عقل سلیمی نمی پذیرفت که با این شرایط ارزی، ۲ میلیارد تومان برای چند کار دیگر خارجی که البته خیلی هم خوب بودند، هزینه کنیم.

* دیگر مسئولیتی در جشنواره فجر نخواهم پذیرفت

اسدی در پاسخ به این سوال که آیا سال‌های آتی هم مسئولیت در فجر قبول می‌کند، گفت: خیر من دیگر در جشنواره نخواهم بود چرا که می‌خواهم به امورات دیگر برسم.

وی درباره وضعیت تئاتر شهر و تعمیرات آن گفت: سالن اصلی همین الان هم در دست تعمیر است اما موتور روشن کار می‌کند. پس از اجرای پارسا پیروزفر تا نیمه اردیبهشت ماه، این سالن به طور کامل در تعمیرات می‌رود و امیدواریم که کمتر از نیم سال نیز تعمیرات سن و تعویض صندلی‌ها زمان ببرد.

پیروزفر در پایان گفت: برنامه سال آینده تئاتر شهر هم مدون شده است که به زودی اعلام خواهد شد البته برخی گروه‌ها آن را دریافت کرده‌اند اما خبررسانی عمومی به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول