اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان:

۴۲ کشور دنیا برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت:از ۴۲ کشور دنیا برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند و سالانه ۳۰۰ بیمار جدید به این آمار اضافه می‌شود.

 ۴۲ کشور دنیا برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان امشب در نشست خبری با اهالی رسانه، با اشاره فراگیر شدن بحث سلول‌های بنیادی در کشور، اظهار کرد: شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان یکی از مجموعه مراکز پژوهشگاه رویان است که به منظور جمع‌آوری و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی پایه‌ریزی شده است؛ امروز کشور ایران در ۱۰ کشور برتر در حوزه سلول‌های بنیادی قرار دارد؛ این شرکت در ۳۱ استان کشور و  در کشور عراق و عمان نمایندگی دارد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با اشاره به وجود نمایندگی مرکز بن‌یاخته‌های رویان در خوزستان، اظهار کرد: تا امروز نزدیک به ۸ هزار نمونه خون بند ناف در استان خوزستان جمع‌آوری شده است؛ نمونه‌ها در کل کشور جمع‌آوری و در کمتر از ۲۴ ساعت به مرکز ذخیره‌سازی در تهران منتقل می‌شوند. همچنین سال گذشته بخش پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شفا در اهواز فعال شد و چندین پیوند در استان خوزستان انجام شده است.

ضرابی با اشاره به موفقیت پژوهشکده رویان ایران در درمان ناباروری، اظهار کرد: از ۴۲ کشور دنیا برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند و سالانه ۳۰۰ بیمار جدید به این آمار اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین بانک ذخیره خون بند ناف خاورمیانه متعلق به ایران است، اظهار کرد: بیش از ۱۱۰ هزار نمونه بند ناف در بانک ذخیره‌سازی رویان ذخیره شده است که ۵۴ درصد نمونه‌های ذخیره‌سازی شده از نوزادان پسر و ۴۶ درصد از نوزادان دختر بود و ۱۴ درصد آن‌ها حاصل زایمان طبیعی و ۸۶ درصد حاصل سزارین بود درحالی‌که شرایط نمونه‌گیری در زایمان طبیعی بسیار راحت‌تر است.

وی گفت: یک هزار و ۴۰۰ پزشک در کشور با بانک خون همکاری می‌کنند و ۴۰۰ بیمارستان امکان جمع‌آوری خون بند ناف را دارند؛ همچنین در حدود ۳۰ پیوند برای بیماران خونی با استفاده از نمونه‌های بانک خون بند ناف صورت گرفته است؛ در سال ۹۷ حدود ۱۵۰ بیمار سرطانی در کشور نمونه‌گیری و ذخیره‌سازی شد و ۴۵ عمل پیوند برای آن‌ها با نمونه‌های شخصی انجام شد.

ضرابی با بیان این‌که مهم‌ترین اقدام تحقیقاتی و درمانی در حوزه کودکان فلج مغزی انجام شده است، عنوان کرد: برای ۱۱۰ کودک فلج مغزی 4 تا ۱۴ سال تزریق سلول‌های بنیادی در حال انجام است. اولین تزریق کودکان تا پایان آذر ۹۷ به اتمام رسید و تزریق دوم و سوم از دی‌ماه آغاز و با هفته‌ای ۸ تزریق در حال ادامه است. کودکانی که به تزریق دوم و سوم رسیدند تأثیرات باور نکردنی در آن‌ها مشاهده شده است.

وی افزود: در هفته حدود ۱۰ تا  ۱۵ بیمار از طرح تزریق سلول‌های بنیادی استفاده می‌کنند و ظرفیت سال آینده در حال حاضر تکمیل شده است که نشان دهنده نیاز بالای این بیماران به درمان سلول‌های بنیادی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول