اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فارس گزارش می دهد

ستاره پروین بر سفره نوع دوستی و کرم نشست

بارقه ایمان و همدلی آنجا نمایان می شود که اهل مهر از خوان نعمت الهی آنچه توشه خود دارند بر سفره دیگران می نهند تا ستاره پروینی برای نیازمندان باشد.

ستاره پروین بر سفره نوع دوستی و کرم نشست

به گزارش خبرنگار فارس از البرز، بارقه ایمان و همدلی آنجا نمایان می شود که اهل مهر از خوان نعمت الهی آنچه توشه خود دارند بر سفره دیگران می نهند تا ستاره پروینی برای نیازمندان باشد.

تماشای لب های پر از لبخند بهانه ای می شود تا واژه احسان زینت بخش روح و روان آنانی شود که نور الهی در قلب و سرشتشان تابیده و از سرانگشت پرعطوفتشان باران رحمت جاری است.

نیکوکاری بهترین وسیله برای جذب محبت دیگران است، نیک عملی که زمینه های سالم بودن یک جامعه را فراهم می کند؛ از این رو حضرت علی (ع) می فرمایند: مهم ترین جزء ایمان، احسان به مردم است.

آنجا که ورزشکاران، اصناف، بازاریان و ... در یک دورهمی ساده گلریزان محبت و عشق می کنند، محرومیت زدایی، ایجاد عدالت اجتماعی، ارتقاء فرهنگ امید و زندگی بارقه ای می شود در دل آنانی که سفره هایشان منتظر این باران رحمت است.

نمونه این زیبایی، عملکرد علی پروین ستاره فوتبال ایران است که عاشقانه در جمع نیکوکاران البرزی حضور پیدا می کند و با ارادتی برگرفته از شأن و منزلت ایرانی، سفره نیازمندان را چلچراغ محبت می نشاند.

شاید بتوان با سرمایه احسان و نیکوکاری، دلی را به دست آورد و با دوستی و مهرورزی، بوستان وجود را زینت داد و نهال عشق و خوبی را بار دیگر آبیاری کرد. به همین منظور، مراسم ضیافت خیرین استان البرز به همت اتاق اصناف استان و با هدف گسترش فرهنگ‌ احسان و نیکوکاری شامگاه دوشنبه در تالار قصر رز برگزار شد.

در این جمع پرشور، حضور گسترده مسئولین کشوری و استانی، خیرین، ورزشکاران و هنرمندان، روسا و اعضای اتحادیه های اصناف و کسبه و بازاریان استان البرز، چشم نواز بود.

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف استان البرز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم باشکوه این است که بتوانیم امشب اتفاقی زیبا را رقم بزنیم تا بیگانگان دریابند که با وجود شرایط اقتصادی کنونی، هنوز معرفت در این مملکت زنده است.

وی با اشاره به اهمیت نوعدوستی در سطح جامعه بیان کرد: قصد داریم امشب با یاری خیرین عزیز استان دل خانواده هایی را که توانایی تامین مایحتاج نوروز خود را ندارند، شاد کنیم.

رئیس اتاق اصناف استان البرز اظهار داشت: بنده به عنوان خادم شما عزیزان درخواست دارم سفره پرفیض یاری رساندن به نیازمندان را بگسترانید و در این امر خداپسندانه شرکت کنید.

طی این ضیافت خداپسندانه، هدایای نقدی خیرین بزرگوار به مبلغی بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان جمع آوری شد و به حساب در نظر گرفته شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز خواهد شد تا پس از شناسایی نیازمندان واقعی و خانواده های زندانیان، مایحتاج این عزیزان تامین شود.

براستی جز این نیست که سبک زندگی اسلامی ایرانی برپایه نوع دوستی و محبت نهاده شده است و اینک در آستانه سال نو، مردم با وفاق و همدلی برگرفته از ایمان الهی داشته های سفره خود را با دیگران تقسیم می کنند.

کمک نقدی رقمی معادل ۵۵۰میلیون تومان به نیازمندان به واقع به معنای پاسخگویی به خانواده هایی است که آبرومندانه زندگی می کنند و دست نیاز را، تنها بر آستان حضرت دوست برده اند.

خیران نیکوکار با شعار هر کاسب حامی یک دانش آموز در این گردهمایی دورهم جمع شدند تا نیاز غذایی سرمایه های فردای این مملکت را تأمین کنند؛ باشد که از میان این دانش آموزان افرادی چون شهید مصطفی چمران و پرفسور حسابی به بار نشینند.

گزارش: مینا صدیقیان

انتهای پیام/گ/1101/س/2

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول