اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه:

227 هزار کرمانشاهی حاشیه‌نشین هستند/ راه‌اندازی 4 دفتر تسهیل‌گری جدید

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: 227 هزار نفر در حاشیه شهر کرمانشاهی زندگی می‌کنند.

227  هزار کرمانشاهی حاشیه‌نشین هستند/ راه‌اندازی 4 دفتر تسهیل‌گری جدید

علی‌رضا گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از راه‌اندازی چهار دفتر جدید تسهیل‌گری جدید در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این دفاتر با هدف توسعه خدمات و با نگاه اجتماع محور در شهر‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد‌غرب و هرسین راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون پنج دفتر فعال تسهیل‌گری که 10 محله حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه را زیر پوشش دارند، مشغول فعالیت هستند و اطلاعات لازم در خصوص معضلات اجتماعی در این محلات را جمع‌آوری کرده و در حال برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اجتماعی آن‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه 227 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، اضافه کرد: یکی از مشکلات عمده استان ما بحث حاشیه‌نشینی است.

گودرزی ادامه داد: متأسفانه به دلایل مختلف چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب روند مهاجرت از روستاها و همچنین شهرهای کوچک استان به شهر کرمانشاه سبب فربه‌تر شدن این شهر در نواحی حاشیه‌ای شده است.

وی موضوع مهاجرت را سبب بسیاری از مشکلات اجتماعی موجود شهر کرمانشاه دانست و افزود: اگر  به این مسأله توجه جدی نشود، چه بسا مشکلات موجود، بیشتر و روند آن‌ها پرشتاب‌تر شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اقدامات خوبی که در سال گذشته و همچنین سال‌جاری برای کاهش مشکلات محلات با آسیب بالا، در استان صورت گرفته است، بیان کرد: درحال حاضر با آسیب شناسی‌هایی که از هر محله به عمل آمده است، سعی می‌شود برنامه‌های متناسب با مشکلات همان محله به اجرا درآید.

گودرزی معتقد است، در استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را  چه از بعد سرمایه انسانی و اجتماعی و چه بعد اقتصادی و زیرساختی فعال کنیم، آسیب‌های اجتماعی به مراتب کاهش چشمگیری خواهند داشت.

وی در بخش پایانی سخنانش بیکاری را یکی از معضلات اصلی استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های خوب انجام گرفته، میزان بیکاری در استان کرمانشاه ‌که 10 درصد بیشتر از میانگین کشوری بود هم‌اکنون به 6 درصد کاهش یافته است.

به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، میانگین بیکاری در کشور 12.5 درصد  اعلام شده که این میزان  در استا کرمانشاه 16.5 درصد است.

انتهای پیام/پ/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول