اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

۸۱ درصد شرکت‌کنندگان آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی حفاظ در کشور بانوان هستند/ آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم از سال ۹۸ در دستور کار قرار می‌گیرد

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: از سال آینده با تدبیر شورای عالی، آزمون‌های حفظ عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد و از سال ۹۸ آزمون‌های عمومی مورد توجه خواهد بود.

۸۱ درصد شرکت‌کنندگان آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی حفاظ در کشور بانوان هستند/ آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم از سال ۹۸ در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، مهدی قره‌شیخلو صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه کردستان اظهار کرد: حدود 37 سال است که کار قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است و اقدامات ارزشمندی در طول این سال‌ها در سطح کشور انجام شده است.

وی به تکالیف اصلی دارالقرآن کریم کشور پرداخت و افزود: ساماندهی تشکل‌های مردمی، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، انجام آزمون‌ها و اعطای مدرک تخصصی به قرآن کریم از جمله تکالیف حوزه دارالقرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: در 36 سال اخیر 15 میلیون نفر در 40 دوره قرآنی شرکت کردند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی 10 هزار تشکل قرآنی، هفت هزار خانه قرآنی و دو هزار موسسه قرآنی فعال هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور یادآور شد: در حوزه چاپ و نشر نیز قبلا سیستمی برای کنترل قرآن وجود نداشت اما از سال 64 این سیستم راه‌اندازی شد و مجوز چاپ 150 میلیون قرآن صادر شد و اکنون 700 ناشر قرآنی در سطح کشور فعالیت دارند.

قره‌شیخلو بیان کرد: گنجینه بی‌نظیری از قرآن‌هایی که در طول 34 سال اخیر نظارت و ویرایش و چاپ شدند در دارالقرآن کریم کشور وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه آزمون‌های قرآنی بیان کرد: 13 سال است که آزمون‌های قرآنی در کشور برگزار می‌شود و 70 هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت دارند که 81 درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اعلام کرد: تاکنون هفت هزار نفر از شرکت کنندگان آزمون‌های تخصصی قرآن کریم موفق به دریافت مدرک تخصصی شده‌اند و جزو حافظان قرآن کریم به شمار می‌روند. رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور عنوان کرد: از سال آینده با تدبیر شورای عالی، آزمون‌های حفظ عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد و از سال ۹۸ آزمون‌های عمومی مورد توجه خواهد بود.

قره‌شیخلو برگزاری محافل، جلسات، جشنواره‌های مختلف و اعزام کاروان‌های قرآنی به استان‌های کشور را از جمله فعالیت‌های دیگر سازمان تبلیغات اسلامی کشور دانست و افزود: تاکنون ۳۰۰ کارشناس قرانی جذب دارالقران کریم استان‌ها شده‌اند و این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ دستگاه ماموریت قرآنی دارند، بیان کرد: باید شورایی در استان‌ها تشکیل شود تا برنامه‌های قرآنی همسو و هم‌جهت در حوزه قرآنی اجرا کند و ساختار شورای قرآنی شکل گیرد تا مسوولیت قرآنی تحت امر نماینده ولی فقیه انجام گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول