اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور:

فعالان قرآنی از ایجاد دوگانگی و تفرقه میان هم بپرهیزند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: فعالان قرآنی باید از ایجاد دوگانگی و تفرقه میان هم بپرهیزند.

فعالان قرآنی از ایجاد دوگانگی و تفرقه میان هم بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی قره‌شیخلو پیش از ظهر امروز در نشست مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ موسسه قرآنی در استان کردستان فعالیت دارند که باید پرچمدار فعالیت‌های قرآنی و دعوت کننده مردم به سمت قرآن باشند.

وی با اشاره به اینکه همه ما وقتی کنار هم قرار بگیریم تازه در اول خط قرار داریم، افزود: نباید اجازه دهیم دوگانگی میان فعالان قرآنی ایجاد شود و تفرقه‌ای به وجود آید.

وی خاطر نشان کرد: محیط کار قرآن در استان‌ها نسبت به مرکز کشور سالم‌تر و قرآنی‌تر است چراکه در مرکز کشور منافع و مصالحی وجود دارد که عده‌ای فریب آن را می‌خورند اما در استان‌ها منفعتی وجود ندارد و هرکسی وارد این حوزه شده برای خدمت به قرآن کریم گام برداشته است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور یادآور شد: همه فعالان قرآنی باید از فرصتی که خداوند به آنها عطا کرده بهره ببرند و در خدمت قرآن کریم باشند چرا که همه ما در محکمه الهی پاسخگوی اعمال و رفتارمان هستیم.

قره‌شیخلو اضافه کرد: بسیاری از مشکلات و موانع قرآنی ریشه در سوء تفاهم دارد و فعالان قرآنی دوستانه با هم برخورد نمی‌کنند بنابراین مبنا را باید بر تفاهم گذاشت چون مسلمان شان و آبرو دارد و باید این شان حفظ شود.

وی اعلام کرد: باید با نگاه اخلاقی و با محوریت انصاف به هم نگاه کنیم و توقعاتی را که از هم داریم با گفتگو و تعامل در محیطی دوستان مطرح کنیم.

وی خواستار برگزاری مجمع استانی اتحادیه موسسات قرآنی در اوایل سال 98 شد و گفت: در این مجمع باید طراز مالی و فعالیت‌های انجام شده در اختیار اعضا قرار بگیرد.

*سازمان دارالقرآن کریم از منظم‌ترین و فعالترین واحدهای سازمان تبلیغات اسلامی در کشور است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اضافه کرد: واحد دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی از منظم‌ترین واحدهای سازمان است که کار خود را با برنامه پیش می‌برد و اعتبارات استان‌ها را به موقع پرداخت می‌کند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی یادآور شد: در کردستان ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در حوزه قرآنی وجود دارد که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی عنوان کرد: گرچه اختلافات کوچکی در حوزه قرآنی وجود دارد که در شان قرآنی‌ها نیست ولی کسی که در حوزه قرآنی کار می‌کند باید دلسوزانه کار کند و منافع شخصی را کنار بگذارند.

وی اضافه کرد: تبلیغات اسلامی در امور قرآنی دخالتی نمی‌کند چرا که به صورت مردمی اداره می‌شود.

*برگزاری هفت دوره آموزشی ویژه موسسات قرآنی در مریوان

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان کردستان نیز در این نشست به فعالیت‌های اتحادیه در طول دو سال اخیر پرداخت و بیان کرد: برگزاری هفت دوره آموزشی دو روزه ویژه موسسات قرآنی در مریوان با حضور 22 موسسه قرآنی، انجام دو دوره بازرسی مستقیم با حضور اعضای هیئت بازرسی از فعالیت‌های انجام شده توسط اتحادیه و دیدار با پیشکسوتان قرآنی از جمله فعالیت‌های اتحادیه بوده است.

ژاله حیدری مقدم شرکت در جلسات شورای عالی قرآن استان، دیدار با مدیران ارشد استانی از جمله نماینده ولی فقیه کردستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انتشار نشریه و ویژه نامه اتحادیه قرآنی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانی در راستای ارائه تسهیلات به موسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط اتحادیه موسسات قرآنی در استان است.

وی همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بیمه و اداره مالیات را از دیگر اقدامات انجام شده توسط اتحادیه موسسات قرآنی در استان کردستان اعلام کرد.

در این جلسه اعضای اتحادیه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص فعالیت‌های اتحادیه اعلام کردند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول