اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

در آستانه دهمین سالگرد مرحوم عبدالحمید ساروی

پرونده خیر تکرار نشدنی مازندران بازخوانی می‌شود

پرونده مرحوم عبدالاحمید داراب ساروی بار دیگر در غالب همایش تکریم از بزرگترین خیر ساروی بازخوانی می‌شود.

 پرونده خیر تکرار نشدنی مازندران بازخوانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرحوم عبدالاحمید داراب ساروی را ممکن است سالمندان این شهرستان و استان و یا در سطح وسیع‌تر خیران بزرگ مدرسه‌ساز بشناسند اما در مرکز استان برای در ذهن بسیاری از اقشار جوان و نوجوان ساروی که از کنار بلوار داراب مدرسه داراب و ورزشگاه جاده ساری به جویبار  جویبار عبور می‌کنند این علامت سوال نقش ببندد که صاحب این اسم و تابلو چه کسی است؟

شادوران عبدالحمید داراب ساروی خیر بزرگی است که اقدامات خیرخواهانه این مرد بزرگ از سال 53 در سطح شهرستان ساری با تاسیس خیریه امام زمان(عج) که دریافت مجوز برای فعالیت این خیریه هم تبuاتی برایش داشت آغاز شده است.

رضا داراب فرزند این مرد خیر بزرگ که صبح امروز در جمع خبرنگاران در آستانه برگزاری تجلیل از خدمات ارزنده مرحوم داراب ساروی که قرار است که صبح یک‌شنبه که قرار است در سالن مجتمع اهل بیت ساری برگزار شود، اظهار کرد: مرحوم پدرم در سال 1299 متولد شد به جهت علاقه‌مندی به تحصیل در شرایطی که توجه به تحصیل در گذشته چندان مرسوم نبوده است موفق به کسب لیسناس در صنعت نفت شده بود و با وجود اصرارهای زیادی مبنی بر فعالیت در خارج از استان ترجیح داد که در  شرکت نفت شهرستان قائمشهر مشغول فعالیت باشد.

وی با اعلام اینکه پدرم معلمی را پیشه خود کرد و به واسطه همین موضوع همه اقدامات خیرخواهانه خویش را در راستای توسعه تعلیم و تربیت به کار برد.

فرزند پسر این خیر بزرگ ساروی اضافه کرد: مرحوم پدرم احداث مدرسه داراب به متراژ 13 هزار متر مربع و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن  را به مدت چهار سال بعد از کلنگ زنی با هزینه شخصی خودش آغاز کرد و به جهت احساس لذت در این بخش اهدا زمین برای احداث ساختمان نوسازی و تجهیز مدارس به متراژ چهار هزار متر، اهدا زمین برای احداث ساختمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به متراز هشت هزار متر مربع، احداث زمینه به متراژ پنج هزار متر مربع و همچنین هدیه برای ساخت زمین برای هنرستان امام رضا(ع) از دیگر اقدامات اثر گذار پدرم بوده است.

وی با اشاره به اهدا زمین به مساحت 4 هزار متر مربع برای ساخت دانشگاه آزاد و تقدیم زمین به مساحت پنج هکتار برای مجموع داراب از دیگر خدمات پدرم بوده است، گفت: در روستاهای اطراف ساری مدرسه‌ای در روستای بالاآب‌دنگ به مساحت 2 هزار متر مربع احداث شده است.

داراب خاطر نشان کرد: رسیدگی به وضعیت و ساماندهی آرمگاه ساری، احداث ساختمان امامزاده عباس ساری از دیگر اقدامات خیرخواهانه این مرد بوده است.

 

محمدی کیادهی مسؤول کمیته برگزاری ستاد گرامیداشت مرحوم داراب ساروی در این ارتباط اظهار کرد: مرحوم داراب در زمان حیات خویش به سختی قبول کرد که مراسم تجلیل از وی برگزار شود، با توجه به خدمات و تلاش‌های این مرد بزرگ ساروی باید به صورت ویژه خدمات و ارزش‌های افراد خیر بزرگی مانند مرحوم عبدالحمید داراب به خوبی معرفی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: نامگذاری یک خیابان در ساری به نام مرحوم عبدالحمید داراب ساروی از پیگیری‌های اولیه این ستاد در زمان حیاتش بوده است و بنا داریم که به صورت سالانه مراسم تقدیر از خدمات شایسته این مرد بزرگ ساروی را در دستور کار قرار دهیم.

 محمدی‌کیادهی با اعلام اینکه ستاد تجلیل از خیران و افراد فرهیخته ساروی در مرکز استان  را باید پیگیری کنیم، گفت: با برگزاری مراسم تجلیل از مرحوم داراب ساروی بنا داریم که این موضوع در مازندران را نهادینه کنیم.

به گزارش فارس، بنیاد خیریه مرحوم داراب برای رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزانی که در مدرسه داراب تحصیل می‌کنند از 6 سال پیش آغاز شده و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول