اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی:

لشکرهای امام حسین و نجف اشرف بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدای بزرگوار استان اصفهان که در یگان های رزم 14 امام حسین و 8 نجف اشرف خضور داشتند، بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند.

لشکرهای امام حسین و نجف اشرف بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسین اشتری عصر امروز  در مراسم سی‌و‌دومین سالگرد شهید حسین خرازی در گستان شهدای اصفهان اظهار کرد: شهدای بزرگوار استان اصفهان که در یگان‌های رزم 14 امام حسین و 8 نجف اشرف حضور داشتند، بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: لشکر امام حسین، لشکر خط‌شکن و پیروز دفاع مقدس بود، لشکری که در سخت شرایط دوران دفاع مقدس حاضر بود، برای مثال حاج حسین خرازی نمونه یک انسان کامل ومسلمان بود که این لشکر را فرماندهی می‌کرد، این شهید ابعاد مختلف یک فرمانده را داشت.

راه سعادت و پیشرفت کشور در گرو الگوبرداری از امثال شهید خرازی

وی در ادامه تصریح کرد: فرمانده یعنی هدایت‌کننده یک لشکر و با آن تعریفی که به طور کلاسیک در دنیا مطرح است، این شهید و همچنین باقی فرماندهان دوران جنگ متفاوت بود، شهید خرازی، فرمانده‌ای شجاع، مقتدر، آشنا به فنون نظامی و محبوب قلوب رزمندگان اسلام و درعین‌حال تواضع در ایشان جلوه‌گر برد، فرمانده‌ای که در قرارگاه‌های سپاه، هرزمان که طرح عملیاتی ارائه می‌شد، طرح‌ها و نظرات وی، نظرات قالب و کارشناسی شده‌ای بود و با تمام این خصوصیات شهید خرازی عاشق اهل‌بیت، ولایت و بسیجیان است و اگر بخواهیم الگویی برای جوانان امروز معرفی کنیم امثال شهید خرازی و همت الگوهای مناسبی هستند، چرا که راه سعادت و پیشرفت در گرو الگوبرداری از چنین افرادی است.

اشتری تصریح کرد: شهدایی که در حادثه زاهدان هم به شهادت رسیدند از جنس همین شهدا و ادامه رو راه همین شهدا بودند بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به تعبیر امام خمینی و رهبر انقلاب کمتر از خود شهدا نیست.

فرمانده کل نیروی انتظامی ابراز داشت: امروز کلیه موفقیت و پیشرفت ما مرهون شهدا و برگرفته از روحیه جهادی و شهادت‌طلب جوانان است، نسل بعدی دفاع مقدس و چند نسل بعد از آن که امام راحل و انقلاب را ندیده‌اند، ولی با همان صلابت از شهدا پیروی می‌کنند، همچون مدافعان حرم که از نسل‌های دوم و سوم انقلاب بودند.

عمل برای رضای خدا رمز محبوبیت شهید خرازی

فرمانده کل نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: استمرار راه شهدا رمز موفقیت است، بنابراین اگر آحاد مردم و مسوولان می‌خواهند موفق شوند باید راه شهدا را ادامه دهند، راه شهید را ادامه دادند به سخنرانی و شعار دادن نیست بلکه به عمل کردن به سیره شهداست به طور مثال شهید خرازی تمام وجودش و عملش برای رضای خدا بود، نه برای خود و این یعنی هوای نفس را در خود کشته بود و همین امر سبب محبوبیت او در قلوب مردم و رزمندگان و موفقیت‌ها او در عملیات‌ها سخت بود به طوری که بسیاری از فرمانده هان و رزمندگان از او الگو می‌گرفتند.

وی در ادامه گفت: عدم غفلت از یاد و خاطره شهدا و همچنین توجه به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری سبب استمرار جمهوری اسلامی می‌شود به طوری که رهبری در فرمایشاتشان بعد از حادثه تروریستی اخیر فرمودند: «درود خدا بر مردم اصفهان، درود خدا بر شهدا و درود خدا بر مردان نظامی جمهوری اسلامی»، تشیع شهدای اخیر یک حرکت بسیار هوشمندانه بود که مردم انجام دادند و امنیت امروز ما مدیون همین شهدا و هدایت‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم و ایثارگری نیروهای نظامی ما است.

اشتری با اشاره به سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزود: از 23 بهمن سال 57  تا به امروز دشمن حرکت خود را علیه ما به طور جدی شروع کرد که البته قبل از انقلاب هم یک سری تهدیدها وجود داشت، اما بعد از انقلاب مستمرتر و جدی‌تر انجام شد که نمونه آن را می‌توان در قائله‌هایی که در کردستان، گنبد، شمال و شرق کشور، که شهید خرازی در پایان دادن به قائله‌ها کردستان و گنبد نقش مهمی داشت، شاهد بود.

فرمانده کل نیروی انتظامی اذعان داشت: بعد از آن قائله‌ها جنگی که به ما تحمیل شد، آن هم در شرایطی که ما آمادگی نداشتیم و با کمترین امکانات و تسلیحات نظامی مواجه بودیم، نمونه دیگر این حرکات است اما شهدا و رزمندگان ما ایستادند و 8 سال دفاع کردند و در نهایت پیروزی از آن مردم ما شد و تا به امروز توطئه‌های دشمن ادامه دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به فتنه سال 78 و 88 و آشوب دی 96  اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دشمن بارها گفته بود انقلاب اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید، اما مردم ما علیرغم انتقادات و فشارهایی که از تهدیدها و تحریم‌ها داشته‌اند و به لحاظ اقتصادی در شرایط سختی به سر می‌بردند اما این مشکلات را به پای نظام و رهبری ننوشتند و امسال پرشورتر و پررنگ‌تر نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند که در ادامه نمود این هوشیاری را می‌توان در تشیع شهدای تروریستی زاهدان دید.

مسؤولان خون شهدا را درنظر بگیرند

اشتری ادامه داد: مردم ما با این عمل آگاهانه و هوشیارانه مشت محکمی بر دهان استکبار زدند و مسوولان و افرادی که در قبال فرهنگ و اعتقاد مردم مسؤولیت دارند باید خون شهدا را در این مسیر نظر بگیرند.

فرمانده کل نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم بیان داشت: این بیانیه به مثابه منشوری برای دهه دوم انقلاب است که مخاطب آن مسؤولان و مردم و به خصوص جوانان هستند، بنابراین با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید این بیانیه تحت عنوان گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شده و راستا تحقق تلاش شود، که این امر سبب عبور از موانع و دستیابی به آینده‌ای درخشان است.

وی یادآور شد: در این بیانیه به 7 موضوع اشاره شده است که عبارت است از، علم و پژوهش به طوری که در دستورات اسلام به عالم پروری و علم‌اندوزی تأکید بسیاری شده است و هرکجا به پیروز رسیده‌ایم بر اساس علم و پژوهش بوده است، موارد، دیگر به معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و در آخر سبک زندگی اسلامی، ایرانی است که همان‌طور که گفته شد هر یک از این‌ها نیازمند تبیین و ترسیم و نقشه راه برای رسیدن به هرچه زودتر و بهتر به آن‌ها است.

اشتری در ادامه اضافه کرد: بنابراین باید این توصیه‌ها را که نه صرفاً برای مسوولان بلکه برای همه اقشار مردم است سرلوحه امور خود قرار داد و هر که مسؤولیت بیشتری دارد نیاز به تأکید و اهتمام بیشتری است.

فرمانده کل نیروی انتظامی در ادامه تأکید کرد: طبق فرموده رهبری هر چقدر که از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته‌ایم و به سبک زندگی غربی پیش رفتیم چشم جوانان ما به سمت افراد نالایق که دلسوز مردم نیستند دوخته شد در حالی که مرجع ما باید شهدا باشند.

خیر و صلاح و پیشرفت کشور در گرو پیروی از ولایت فقیه

اشتری با تأکید بر پیروی از ولایت‌فقیه ابراز داشت: اگر شهید خرازی امروز در جمع ما حضور داشت مانند دوران دفاع مقدس به پیروی از ولایت‌فقیه تأکید می‌کرد به طوری که می‌بینیم ایشان در وصیت‌نامه خود بخش اعظمی را به توصیه و تأکید بر پیروی از ولایت‌فقیه اختصاص داده‌اند بنابراین خیر و صلاح و پیشرفت ما در گرو پیروی از ولایت‌فقیه است.

وی بابیان آنکه پیروی از ولایت‌فقیه همراه با برکات زیادی در آینده خواهد بود گفت: با همت جوانان و روحیه جهادی به فرموده مقام معظم رهبری آینده درخشان‌تری خواهیم داشت به طوری که امروز هم سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا زبان زد خواص و عام است و اگر رییس‌جمهور سوریه که کشورش سال‌ها در جنگ به سر می‌برده خدمت مقام معظم رهبری می‌رسد و پیروزی امروز خود را مدیون شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌داند و از برکات این شهدا است.

انتهای پیام/ 63106/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول