اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر کانادا: استعفا نمی‌دهم

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا با رد ادعای وزیردادگستری پیشین دولتش گفت استعفا نمی‌دهد.

نخست‌وزیر کانادا: استعفا نمی‌دهم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا به درخوست‌ها برای استعفایش پاسخ منفی داد. این درخواست‌ها به‌دنبال این ادعا صورت گرفت که برخی مقامات دولتی از وزیر دادگستری وقت تقاضا کردند از برگزاری دادگاه یک شرکت بزرگ جلوگیری کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «جودی ویلسون ریبولد» وزیر سابق دادگستری کانادا، در کمیته‌ای در مجلس عوام کانادا،  تلاش مداوم و نامناسب برخی مقامات ارشد دولتی نزدیک به ترودو برای بازداشتن وی از محاکمه شرکت مهندسی «اس‌ان‌سی-لاوالین» به‌ اتهام کلاهبرداری و دریافت رشوه را شرح داد. به گفته او، این مقامات نگران بودند اگر این شرکت متخلف شناخته شود ممکن است مجبور  به تعدیل نیرو و انتقال مدیران ارشد به خارج از استان «کبک» شود.

به گفته ویلسون ریبولد رئیس خدمات شهری فدرال به او گفت «ترودو از این راه یا راهی دیگر این کار را انجام خواهد داد. پس او در این حال و هوا است و می‌خواست تو هم در جریان آن باشی».

پیش‌تر در همین ماه روزنامه « گلوب اند میل» گزارش داد دستیاران نزدیکان نخست‌وزیر از از ویلسون ریبولد خواسته‌اند «تاییدیه محاکمه متفاوتی» را علیه اس‌ان‌سی-لاوالین ارائه دهد که به این کمپانی اجازه دهد بدون دردسر ازین پرونده خارج شود. این ادعا موجب استعفای «جرالد باتس» دستیار ارشد ترودو شد.

ویلسون ریبولد در ماه ژانویه به‌طور ناگهانی تنزل سمت پیدا کرد و این ماه استعفایش را اعلام کرد. او به کمیته مجلس عوام اعلام کرد پرونده اس‌ان‌سی-لاوالین موجب تنزل مقامش شده است.

به‌دنبال این رویدادها «اندرو شیر» رهبر مخالفان دولت کانادا از ترودو خواست استعفا دهد. وی بیان داشت: « حالا که همه فهمیده‌اند جاستین ترودو چکار کرده، نمی‌تواند به اداره کردن کشور ادامه دهد». وی افزود: «به همین دلیل از ترودو می‌خواهم کار درست را انجام داده و استعفا دهد».

اما روز چهارشنبه ترودو در کنفرانسی خبری در استان «کبک» گفت کاملا با آن‌چه ویلسون ریبولد از واقعه شرح داده کاملا مخالف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول