اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

امام جمعه شهر مهربان:

سازش و تسلیم نتیجه‌ای جز ذلت ندارد و نتیجه مقاومت، پیروزی است

امام جمعه مهربان گفت: رمز پیروزی ملت سوریه و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن، نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت و دولت سوریه و پافشاری بر مقاومت بود و سازش و تسلیم نتیجه‌ای جز ذلت ندارد و نتیجه مقاومت، پیروزی است.

سازش و تسلیم نتیجه‌ای جز ذلت ندارد و نتیجه مقاومت، پیروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) اشاره و اظهار داشت: مقام عظمای ولایت از شاعران و مداحان خواستند که اهداف انقلاب را روشن و با فکر باز و اندیشه عمیق در اشعار خود بگنجانند و این موضوع در حرکت عظیم ملی موثر است.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به اینکه جریان سرمایه‌داری بین‌المللی و صهیونیستی از دیدگاه مقام معظم رهبری تصمیم به نابودی بنیان  خانواده گرفته است، تصریح کرد: برای حفظ و توفیق ارکان خانواده‌ها همه باید تلاش کنند و باید توجه داشت که ازدواج‌های دیرهنگام و سخت و فرزند کم آوری از جمله مواردی است که دشمنان برای ترویج آن بسیار تلاش می‌کنند و در این زمینه ایجاد زمینه برای طهارت و پاکی جوانان موثرترین راهکار برای مقابله با  این موضوع است.

خطیب جمعه مهربان به سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و پیام‌های این دیدار اشاره کرد و گفت: تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه و آغاز سفرهای خارجی و تحقق پیش‌بینی مقام معظم رهبری که بشار اسد می‌ماند، تحقق وعده الهی برای مومنان و ایستادگی و مقاومت نتیجه‌‌اش پیروزی است.

مرسلی با اشاره  به اینکه سازش و تسلیم نتیجه‌ای جز ذلت ندارد، اظهار داشت: رمز پیروزی ملت سوریه و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن، نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت و دولت سوریه و پافشاری بر مقاومت بود و مقام معظم رهبری کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت دانسته و تاکید کردند که این موضوع موجب افتخار است.  

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به اینکه پیروزی مقاومت موجب عصبانیت آمریکایی‌ها شده است، تصریح کرد: پیروزی جبهه مقاومت نتیجه‌اش شکست نشست ورشو و شرم‌الشیخ است که این واقعیت را به جهانیان ثابت کرد که هیچ طرح امنیتی در منطقه بدون حضور ایران  و سوریه عملی نخواهد شد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه نفوذ پایه‌ای ایران، فراتر از بعد نظامی و اقتصادی است و اهمیت سفر بشار اسد به تهران چنان بود که رسانه‌های معتبر جهان به سرعت آن را پوشش داده و آن را نشانگر تحولی عظیم در بحران سوریه دانستند و رئیس جمهور سوریه بعد از تثبیت پیروزی جبهه مقاومت به نمایندگی از طرف مردم کشورش آمده بود تا از حمایت‌های بی‌دریغ ایران در این جنگ تشکر کند.

مرسلی افزود: سفر بشار اسد به تهران یک جشن برای جبهه مقاومت بود، هر چند که با بی‌تدبیری برخی‌ در دولت مواجه شد.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به برخی مناسبت‌های هفته اشاره نموده و با گرامیداشت 14 اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در 14 اسفندماه 1357 همچنین تبریک آغاز هفته احسان و نیکوکاری و تقدیر از زحمتکشان کمیته امداد امام (ره)  اظهار داشت: از مهم‌ترین آموزه‌های اسلام، احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان است.

 مرسلی افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یکی از اهداف انقلاب اسلامی را رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان و رفع  محرومیت از آنها و از بین بردن فقر و تهیدستی بیان کرده و همه آرزوها و آرمان‌های ملت و دولت ایران اسلامی نیز این بوده است.

امام جمعه شهر مهربان با گرامیداشت 15 اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، نقش و اهمیت حفظ منابع طبیعی را بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال که معمولاً بازار ترقه و مواد محترقه داغ می‌شود، از خانواده‌ها خواست که بیشتر در این خصوص مراقبت کنند و از زحمات و تلاش‌های فرماندهی انتظامی منطقه مهربان و همکاران‌شان در راستای تامین نظم و امنیت و فراهم نمودن رفاه و آسایش خانواده‌ها و برخورد با عوامل تهیه و توزیع مواد محترقه در منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام/60001/ 40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول