اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تفاهم نامه شهرداری قزوین با ستاد گردشگری شهرداری تهران/ ارائه امکانات گردشگری به پایتخت نشینان

شهرداری قزوین با شعارقزوین شاداب،‌ نزدیک‌ترین مقصد گردشگری، با توجه به امضاء تفاهم نامه با شهرداری تهران برای پایتخت نشینان خدمات گزدشگری را در نظر گرفته است.

تفاهم نامه شهرداری قزوین با ستاد گردشگری شهرداری تهران/ ارائه امکانات گردشگری به پایتخت نشینان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، به همت شهرداری قزوین جمعی از اصحاب رسانه از مجموعه‌های گردشگری شهرستان قزوین بازدید کردند. در ابتدا اصغری معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری قزوین،گفت: 12 درصد آثار باستانی و 82 اثر آثار تاریخی قابل توجه در شهر قزوین وجود دارد که حوزه مباحث طبیعی و گردشگری این آثار موجود است  و می‌تواند زمینه سفر و مسافرت را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: شعار ما برای ایام عید امسال قزوین شاداب،‌ نزدیک‌ترین مقصد گردشگری است چرا که تهران و کرج با جمعیت 14 میلیون نفر می‌تواند به این شهر سفر کنند و می‌تواند برای آنها سفری خوب و ارزان‌قیمت باشد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای قابل تأمل و توجه برای کسب و درآمد پایدار در زمینه‌سازی برای گردشگر در استان گردشگری است و در همین راستا تفاهم‌نامه گردشگری با ستاد گردشگری شهرداری تهران امضاء کرده‌ایم و حجمی از تبلیغاتی را در شهر تهران فراهم ساخته‌ایم تا پایتخت‌نشینان از فرصت‌هایی که در قزوین وجود دارد بیشتر استفاده کنند.

وی گفت:‌نزدیکی قزوین به تهران فرصت خوبی را برای گردشگری ایجاد کرده است و شهروندان می‌توانند از آثار تاریخی و گردشگری در این شهر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که با برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در شهر قزوین به معرفی این شهر بپردازیم و با توجه به اینکه قزوین مقصد گردشگری محسوب شده است این امکان وجود دارد که این شهر را به خوبی معرفی کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نقش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چیست، گفت: ما با این دوستان نیز همکاری‌های لازم را داریم ولی با توجه به اینکه دستگاه‌های متولی نتوانستند به خوبی به وظایف خود در حوزه گردشگری عمل کنند بنابر این شهرداری در این خصوص وارد شده است البته کارگروه گردشگری تشکیل شده که دستگاه‌های ذیربط در آن عضو هستند و ما نیز بر اساس وظایفی که بر عهده داریم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی درباره انعقاد قرارداد با ستاد گردشگری شهر تهران اظهار داشت: 40 روز پیش این قرارداد منعقد شده است و در راستای ایجاد تعامل و معرفی مکان‌های گردشگری در شهرستان قزوین این قرارداد به امضاء رسیده است.

در ادامه خبرنگاران و اصحاب رسانه از مناطق گردشگری قزوین از جمله بوستان مشاهیر، پروژه‌ بازآفرینی سبزه‌میدان، سعدالسلطنه و حمام قجر، عمارت بلدیه، حسینیه امینی‌ها و همینطور دهکده طبیعت و دولتخانه صفوی بازدیدهایی را به عمل آوردند و در نخستین خیابان ایران  (سپه) دوچرخه‌سواری کردند.

 در بازدید خبرنگاران از حمام قجر محمد دُرافشانی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار داشت: ما بنا داریم جشنواره‌ای را تحت عنوان جشنواره ملی فرهنگی و سنن با مشارکت 8 استان از تاریخ 3 تا 9 فروردین در قزوین برگزار کنیم.

وی افزود: البته این جشنواره سال گذشته نیز برگزار شد و مورد استقبال هموطنان قرار گرفت ولی امسال متفاوت‌تر از سال گذشته و با کیفیت بهتری برگزار خواهد شد. در این جشنواره مراسم‌های آئینی، موسیقی‌های محلی و معرفی جاذبه‌های هر استان از دیگر برنامه‌های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: ما پیش از سال نو از 16 اسفند تا 29 اسفند برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم که به صورت مداوم در شهرستان قزوین اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول