پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

ویژه نامه ها  /  بازار

چگونه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار بنویسیم ؟

احتمالا تا به حال با کلمه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف روبه‌رو شده‌اید. بسیاری از کسب‌وکارها از رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از بهترین راه های بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب، شما را با چگونگی نوشتن رپورتاژ آگهی و مزایای آن آشنا می کنیم.

چگونه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار بنویسیم ؟

رپورتاژ آگهی متنی صرفا تبلیغاتی نیست بلکه محتوایی آموزشی یا خبری است که اطلاعات جدیدی در اختیار کاربر قرار داده، با ارائه محتوایی مناسب و کارآمد، تلاش می‌کند تا مخاطب از صرف زمانش برای مطالعه رپورتاژ آگهی احساس خوبی داشته باشد.

بیشتر کسب‌وکارها با این هدف که ترافیک سایت‌ خود را افزایش داده و به رتبه بهتری در نتایج گوگل دست یابند، رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند. در نتیجه لازم است رپورتاژ آگهی خود را در سایت‌های پربازدید و معتبر منتشر کنید تا به ازای آن، بازدید سایت خود را افزایش داده، برندسازی کرده و فروش محصولات خود را بهبود بخشید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

در گام یک لازم است درباره مخاطبان کسب‌و‌کار خود اطلاعات کافی به دست آورید تا بتوانید متناسب با آن از بین سایت‌های مختلف منتشرکننده رپورتاژ، متناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید. مرحله بعدی نوشتن تیتر مناسب است. تیتر باید گویای موضوع شما باشد. تیتر جذاب باید کمی ابهام در ذهن خواننده ایجاد کند و سوال‌برانگیز باشد تا مخاطب را به مطالعه باقی متن ترغیب کند. لازم به ذکر است ابهام زیاد، بازخورد منفی ایجاد می‌کند و در نتیجه نیاز است که تعادل رعایت شود. همچنین می‌توانید برای جذابیت بیشتر تیتر از کمی واج‌آرایی استفاده کنید.

بهتر است قبل از اینکه نوشتن متن اصلی را شروع کنید، شرح مختصری از رپورتاژ خود (بین 30 تا 40 کلمه) ارائه کرده و به دور از هر گونه مبهم‌نویسی و کاملا شفاف، چکیده‌ای از متن اصلی را در اختیار کاربران قرار دهید و آن‌ها را برای ورود به بخش اصلی آماده سازید.

اکنون کاربر شما برای ورود به متن اصلی آماده است و زمان آن فرا رسیده تا اصل مطلب را برای مخاطب شرح داده و چکیده مختصر خود را جامع و کامل توضیح دهید. سعی کنید تعداد کلمات کل رپورتاژ را در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نگه دارید. دقت کنید که در نوشتن تمام مراحل، لحن و سبک مخاطبان کسب‌وکار خود و سایت منتشرکننده را در نظر گرفته و رپورتاژ آگهی جذاب و سودمندی در اختیار کاربران قرار دهید. می‌توانید با استفاده از متنی داستان‌گونه برای ارائه و طرح مشکلی که کسب‌وکار شما به حل آن کمک می‌کند، متن خود را جذاب‌تر کنید.

همان‌طور که در مطلب رپورتاژ آگهی چیست شرح داده شد، رپورتاژ آگهی یک محتوای آموزشی است که هدف تبلیغاتی را دنبال می کند. در نتیجه نیاز است در انتهای رپورتاژ آگهی، کاربر را به انجام عملی دعوت کرده و لینک صفحه مورد‌نظر سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و یا کاربر را به خرید محصول خود دعوت کنید.

تبلیغات رپورتاژ چه مزایایی به دنبال دارد ؟

از آنجایی که رپورتاژ آگهی، متنی آموزشی یا خبری است، می‌تواند به افزایش دانش و اطلاعات کابران کمک کرده و بسیار سودمند باشد. همین موضوع سبب می‌شود زمانی که مخاطب به انتهای متن رسیده و دعوت به عمل شما را مشاهده می‌کند، ۷۰% بازخورد بهتر و پربازده‌تری نسبت به تبلیغات معمولی و رایج داشته باشد.

نکته بعدی این است که رپورتاژ آگهی شما، برخلاف تبلیغات معمول که پس از مدت زمان مشخصی از بین می‌روند، در سایت‌های منتشرکننده باقی می‌ماند. از آنجایی که اغلب سایت‌های منتشرکننده، بازدید بسیار بالایی دارند، می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش داده، بک‌‌لینک گرفته‌، سئو و رتبه گوگل خود را بهبود دهید.

اگر در انتشار رپورتاژ آگهی تجربه و زمان کافی ندارید، با خرید رپورتاژ خبری فرایند بازاریابی محتوایی خود را از هر نظر بهبود دهید. تیم تریبون می‌تواند شما را در اجرای فرآیند نشر و اجرای کمپین رپورتاژ آگهی یاری کند و بهترین تیم‌های تولید محتوا را جهت ایجاد و انتشار محتوایی هدفمند در اختیار شما قرار دهد.

همان طور که اشاره شد، انتخاب سایت‌های منتشرکننده برای افزایش نرخ درگیری کاربران با سایت شما، بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که تریبون با سایت‌های مطرح و پربازدید گوناگونی از جمله خبرگزاری‌های فارس، تسنیم، زومیت و صدها سایت دیگر همکاری می‌کند، می‌تواند با در نظر گرفتن مخاطبان کسب‌وکار شما، سایت‌های منتشرکننده متناسب را معرفی کرده و بازدید شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.

تریبون شما را یاری می‌کند تا بتوانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه و بهینه، رپورتاژ آگهی خود را در رسانه‌های بیشتر و معتبرتری منتشر کنید. همچنین تیم قوی تریبون با ارائه گزارش‌های تحلیلی و دقیق به صورت لحظه به لحظه، در اجرای کمپین وانتشار رپورتاژ آگهی هدفمند کنار شما خواهد بود و برای تحلیل و بهینه‌سازی کمپین به شما کمک خواهد کرد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول