اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مسؤول سامانه نظارت همگانی شهرداری کرج:

افزایش مشارکت شهروندان در امور شهری توسط سامانه 137

مسؤول سامانه 137 شهرداری کرج گفت: مشارکت شهروندان با استفاده سامانه 137 افزایش یافته و موجب تسریع در حل مشکلات مناطق شده است.

 افزایش مشارکت شهروندان در امور شهری توسط سامانه 137

مجید کولیوند در گفت و گو با خبرگزاری فارس از البرز، در رابطه با فوریت های شهری و عملکرد سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج گفت: راه اندازی سامانه 137 شهرداری کرج مشارکت شهروندان را به همراه داشته است که طی آن شاهد افزایش تماس شهروندان با مجموعه 137 و پاسخگویی مناطق شهرداری هستیم.

مسئول سامانه 137 شهرداری کرج افزود: بیشتر تماس های شهروندان با ۱۳۷ مربوط به پسماند، حیوانات موذی و سگ های ولگرد است که در بیشتر مناطق خصوصا مناطق ۴، ۱۱ و ۱۲ بیشترین پیام را شامل می شود.

وی افزود: بالاترین آمار تماس مربوط به مناطق ۵ و ۶ در حوزه ساخت و ساز و بیشتر موارد اعلام شده مربوط به مناطق ۱ و ۹ از سوی شهروندان نیز در حوزه سد معبر بوده است؛ تماس های مربوط به سد معبر در سه ماهه اخیر کاهش یافته است.

کولیوند با بیان اینکه بیشترین تماس های برقرار شده در فصل تابستان مربوط به ساخت و ساز بوده است، اظهار داشت: در فصل پاییز نیز بیش تر تماس‌ها در رابطه با شکستگی و هرس درختان بوده است.

وی در خصوص مقایسه آمار تماس های سال جاری با سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته، ۶۹ هزار و ۸۹۲ تماس و در سال جاری، ۶۶ هزار و ۴۳۹ تماس تا تاریخ هفتم اسفند ماه با سامانه 137 برقرار شده است و گفتنی است که هفت هزار تماس برقرار شده در بهمن ماه سال گذشته، به برف روبی و شکسته شدن درختان مربوط می شد که امسال به دلیل عدم بارش برف سنگین، این تعداد به حدود ۲۰۰ تماس کاهش یافت.

به گفته مسؤول سامانه 137 شهرداری کرج، مشارکت شهروندان و پاسخگویی مناطق شهرداری امسال نسبت به سال ۹۶ روند رو به رشد داشته که علت این امر، افزایش شاخص ها و عملکرد سامانه است.

کولیوند از تعیین نیرویی به عنوان عامل سامانه ۱۳۷ در هر منطقه و سازمان خبر داد و اظهار داشت: شیوه کار به این صورت است که پیام ثبت شده به عامل ۱۳۷ حوزه مربوطه ارجاع داده شده و به اطلاع این سامانه می رسد و در پی آن پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: طی بازدیدهای همگانی صورت گرفته از مناطق به همراه عوامل منطقه و فرد شاکی، موارد و مشکلات موجود کشف و از آن ها عکسبرداری و تصویربرداری شده است که این امر موجب اعتماد سازی بیشتر میان شهروندان و مدیریت شهری می شود.

مسئول سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج با بیان اینکه برخی مشکلات تنها از سوی یک نفر اطلاع داده می شوند، گفت: آیتم حساسیت شهروندی زمانی فعال می شود که چند نفر از یک محله جهت اطلاع رسانی مشکلی مشترک با سامانه تماس بگیرند که در این صورت، کارشناس GIS به موضوع رسیدگی کرده و جهت رفع مشکل، آن را تحلیل می کند.

کولیوند از راه اندازی سامانه نظارت همگانی این مجموعه خبر داد و بیان کرد: شهروندان می توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ و انتخاب کلید شماره ۳، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از مجموعه مدیریت شهری و پرسنل شهرداری کرج ثبت نمایند.

وی ادامه داد: عملکرد کلید شماره ۴ این سامانه، ارسال پیام صوتی و گفتگو با مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کرج است که از این طریق، صحبت های شهروندان به صورت مستقیم به مدیر مربوطه انتقال داده می شوند.

مسؤول سامانه 137 شهرداری کرج خاطرنشان کرد: شهروندان همچنین می توانند از طریق تماس با این سامانه، تخلفات پرسنل شهرداری را با ذکر عنوان تخلف و مکان مربوطه به ما اطلاع دهند تا پس از ارجاع به مدیر مربوطه، موارد مذکور پیگیری و پس از بررسی های لازم و اطمینان از صحت موضوع، با شخص خاطی برخورد شود.

کولیوند در ادامه بیان کرد: با تماس با سامانه و ثبت تخلف، شماره ای به عنوان کد پیگیری به شهروندان داده می شود تا از آن طریق بتوانند در جریان روند بررسی و پیگیری موضوع قرار گیرند.

لزوم حمایت مدیریت شهری برای نگهداری سگ های بلاصاحب

وی با اشاره به اینکه تا یک ماه و نیم گذشته، بیشتر تماس های برخی مناطق به موضوع سگ های ولگرد و بلاصاحب تعلق داشت، عنوان کرد: مناطقی چون ۴، ۱۱ و ۱۲ که حاشیه های شهر را شامل می شوند، بیشترین آمار تماس را در مورد سگ های ولگرد داشته اند. 

مسئول سامانه 137 شهرداری کرج افزود: مدت کوتاهی، کشتار سگ های ولگرد انجام می شد که به دلیل مخالفت عموم شهروندان، این موضوع منتفی و قرار بر زنده گیری آن ها شد؛ مدتی است که پس از زنده گیری این سگ ها، طی فرایندی عقیم سازی آن ها انجام شده و پس از نگهداری سگ ها طی مدت کوتاه، رها سازی می شوند. 

وی افزود: به گفته کارشناسان و بررسی های صورت گرفته، عقیم سازی سگ های مذکور موجب تغییر خلق و خوی آن ها شده که نشانه این امر، وجود پلاکی در گوش سگ های رها شده ا ست.

مسئول سامانه 137 شهرداری کرج عنوان کرد: مقرر گردیده چند قطعه زمین در محدوده هایی خارج از شهر برای نگهداری این سگ ها در نظر گرفته شده و آماده سازی گردد تا پس از عقیم سازی به جای رها سازی در شهر، به این زمین ها منتقل و در آن جا نگهداری و تغذیه شده و به زندگی خود ادامه دهند که تحقق این امر، حمایت های شهردار کرج و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری را می طلبد.

کولیوند ادامه داد: در پی فشارهای وارد شده از سوی شهروندان، در حال حاضر جمع آوری سگ ها انجام می شود اما در یک الی دو ماه گذشته رها سازی آن ها صورت نگرفته است که این امر موجب کاهش تماس های شهروندان در این خصوص شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۶ هزار و ۴۵ تماس مرتبط با این موضوع، ثبت شده است، مطرح کرد: از این مقدار، دو هزار و ۶۰ تماس پیگیری و رفع شده اند و برطرف کردن موارد حدود ۵۴۰ تماس نیز زمانبر بوده است.

مسئول سامانه 137 شهرداری کرج، سازمان های مردم نهاد را یکی از عوامل دخیل در جمع آوری سگ های ولگرد دانست و بیان کرد: در مواردی مشاهده شده است که پس از اعلام از سوی سازمان پسماند، نیروهای مربوطه برای جمع آوری این سگ ها در محل حاضر شده اما شهروندان حامی حیوانات مانع انجام این امر شده اند.

کولیوند با اشاره به همکاری برخی سازمان های مردم نهاد با مراکز حلقه دره، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر آن است تا با نگهداری سگ ها در زمین های مربوطه، گامی موثر در جهت پاکسازی محله ها از سگ های بلاصاحب برداریم.

رسیدگی به تخلفات نیروهای خدمات شهری در زمینه جمع آوری سد معبر

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جمع آوری بساط عاملان سد معبر، عنوان کرد: پس از دو مرتبه اخطار، از شخصی که موجب ایجاد سد معبر و مزاحمت برای شهروندان شده است، تعهد گرفته می شود و اجناس جمع آوری شده را به او تحویل می دهند اما در صورت تکرار تخلف، اجناس در انبارهای در نظر گرفته شده نگهداری  و اقلام خوراکی نیز معدوم می شود.

مسئول سامانه 137 شهرداری کرج در خصوص تخلفات نیروهای خدمات شهری در رابطه با جمع آوری سد معبر گفت: در صورت اطلاع رسانی شهروندان از طریق سامانه نظارت همگانی و ثبت تخلف، با حمایت های شهردار و اداره کل بازرسی به مسئله رسیدگی خواهد شد.

کولیوند در پایان از ارائه آموزش های شهروندی در سال آینده خبر داد و مطرح کرد: قصد داریم با هماهنگی مساجد، مهدهای کودک و آموزش و پرورش، آموزش های لازم جهت آشنایی بیشتر با سامانه ۱۳۷ را به شهروندان، دانش آموزان و دانشجویان ارائه دهیم تا عموم مردم با چگونگی تماس با سامانه و ثبت مشکلات موجود آشنا شوند.

انتهای پیام/م/1101/ 2

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول