اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان خبر داد

زهکشی 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان زهکشی صورت گرفته است.

زهکشی  34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا عباسی امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: زهکشی یکی از عوامل بسیار موثری در تولید و کیفیت محصولات کشاورزی است و خوشبختانه تاکنون 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان زهکشی شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل بارندگی‌های خوبی که طی چند روز گذشته در سطح استان گلستان شاهد بودیم بسیاری از اراضی کشاورزی استان گلستان دچار آب‌ماندگی شدند که برای خروج آب‌های مازاد در این اراضی نیاز به زهکشی در مزارع است.

* فعالیت 2 بیل مکانیکی برای رفع آب‌ماندگی مزارع کشاورزی در آق‌قلا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه مشکل آب‌ماندگی در مزارع با ایجاد زهکشی مرتفع می‌شود، ابراز کرد: با عملیات زهکشی در اراضی کشاورزی می‌توان مشکل آب‌ماندگی در اراضی کشاورزی را حل کرد و تاکنون قریب به 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان زهکشی شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به گلستان قول زهکشی 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان توسط رئیس‌جمهور داده شد که این کار عملی شود.

وی اذعان کرد: در شهرستان آق‌قلا دو بیل مکانیکی وجود دارد که در زمینه رفع مشکل آب‌ماندگی در اراضی کشاورزی مشغول به فعالیت است و این درحالی است که در تمام اراضی امکان استفاده از بیل مکانیکی وجود ندارد.

* آب‌ماندگی بیش از 48 ساعت در اراضی کشاورزی باعث کاهش حداقل 10 درصد عملکرد می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: کشاورزان حتما از مزارع کشاورزی خودشان بازدید میدانی انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه آب‌ماندگی در سطح مزارع می‌توانند با مشاوره از کارشناسان سازمان جهادکشاورزی از پمب موتوری برای تخلیه آب‌ماندگی در اراضی استفاده کنند.

عباسی در خصوص اذعان کرد: در صورتی که مزارع کشاورزی بیش از 48 ساعت در آب‌ماندگی قرار بگیرد انتظار می‌رود که حداقل بیش از 10 درصد به عملکرد محصولات کشاورزی خسارت بزند تا جایی که اگر آب‌ماندگی در مدت زمان بیشتری در سطح مزارع ماندگار شود محصولات کشاورزی تا 100 درصد نیز خسارت خواهند دید.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول