اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در زنجان

پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» راه‌اندازی شد

پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» به همت آتش‌نشانی زنجان راه‌اندازی شد.

پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، چندین سال است که با نزدیک شدن به عید نوروز و روز چهارشنبه‌ آخر سال شاهد صحنه‌های دلخراشی هستیم که در نتیجه بازی با مواد محترقه رخ می‌دهد، حوادثی که غیر قابل جبران بوده و گاها تا آخر عمر از بین نمی‌رود.

در همین راستا امسال پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» به همت آتش‌نشانی زنجان و به احترام آتش‌نشانان راه‌اندازی شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی زنجان در همین باره به خبرنگار فارس گفت: استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال نه تنها شادی را برای خانواده‌ها به همراه نداشته، بلکه بسیاری از آنها را در آستانه سال جدید با مشکل مواجه کرده و گاها موجب مرگ افراد نیز شده است که جبران‌ناپذیر است.
حسن غفاری با اشاره به اینکه در راستای کاهش این حوادث و پیشگیری از صدمات جبران‌ناپذیر آن و البته به احترام آتش‌نشانانی که آنها نیز در این حوادث آسیب دیده‌اند، پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» در زنجان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این پویش به منظور داشتن چهارشنبه آرام و بدون خطر راه‌اندازی شده است تا کمتر شاهد حوادث تلخ و ناگوار باشیم.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی این امر دارند، گفت: از شهروندان تقاضا داریم که بیشتر از گذشته به فکر امنیت و آرامش خود و خانواده‌هایشان بوده و نکات ایمنی را رعایت کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی زنجان با تأکید بر لزوم مراقبت بیشتر از فرزندان در زمینه عدم استفاده از مواد محترقه و خطرناک بیان کرد: کودکان و نوجوان بیشترین قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال هستند از همین رو در این شرایط وظیفه مسؤولان واحدهای آموزشی و والدین این است که موارد آسیب‌رسان را به آنها هشدار دهند.
وی با بیان اینکه هرگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری در اجرای مراسم چهارشنبه سوری زیان‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی را به همراه دارد، گفت: به همین دلیل انتظار داریم همشهریان در این زمینه همکاری لازم را داشته و به احترام آتش‌نشانان به پویش مردمی «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» بپیوندند.
انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول