اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

در کتاب «رهبر ارکستر»

رازهای خلق سمفونی هفتم شوستاکویچ در محاصره‌ لنینگراد فاش شد

کتاب «رهبر ارکستر» که حاوی روایت و جزییات نوشتن سمفونی هفتم دیمیتری شوستاکوویچ و نقش تاریخی آن در شکستن محاصره‌ لنینگراد است، به فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

رازهای خلق سمفونی هفتم شوستاکویچ در محاصره‌ لنینگراد فاش شد

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «رهبر ارکستر» که حاوی روایت و جزییات نوشتن سمفونی هفتم دیمیتری شوستاکوویچ و نقش تاریخی آن در شکستن محاصره‌ لنینگراد است، به فارسی ترجمه و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

رمان «رهبر ارکستر» نوشته‌ سارا کوئیگلی و با ترجمه فاطمه تناسان توسط نشر نیماژ منتشر و با شمارگان ۵۰۰ نسخه در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات و موسیقی قرار گرفت.

این کتاب ۴۱۶ صفحه دارد و قیمت پشت جلد آن ۴۹ هزار تومان تعیین شده است. رمان روایت نوشتن سمفونی هفتم دیمیتری شوستاکوویچ و نقش تاریخی آن در شکستن محاصره‌ لنینگراد در جنگ جهانی دوم است. تلفیقی از واقعیت و ناگفته‌های خلق این سمفونی در بحبوحه‌ یکی از شدیدترین نبردهای تاریخ جهان با جهان داستانی سارا کوئیگلی که روایتی پرکشش از موسیقی و تلاش برای حفظ عشق را به‌تصویر می‌کشد.

این رمان پس از انتشار در سال ۲۰۱۱ بیست هفته پرفروش‌ترین کتاب نیوزیلند بود و پس از آن در کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، جمهوری چک، فرانسه و ترکیه هم با اقبال بسیار خوبی روبرو شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«ممکن است پافشاری مرا در دقت به جزئیات مسخره کنند. حتماً این خشونت‌ها وسخت‌گیری‌های من را شبیه پیشوای بزرگ رژیم خوف‌انگیزمان می‌دانند! (عادت کرده‌اند این حرف‌ها را درِ گوشی به هم بگویند، از ترس اینکه مبادا افراد استالین پشت‌ِ در حرف‌های آن‌ها را بشنوند.) شاید هم ذات خصمانه‌ من بیشتر شبیه هیتلر، بزرگ‌ترین دشمن کشورمان باشد، که البته این حرف را با صدای بلندتری می‌گویند. من این مقایسه‌ها را می‌شنوم و به نظرم ملال‌آور و در عین حال عادی هستند.»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول