اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

ابطال 100 پروانه چرای دام در سال آینده

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بختیاری از ابطال 100 پروانه چرای دام در راستای حفاظت از عرصه‌ای منابع‌طبیعی در سال جاری خبر داد.

ابطال 100 پروانه چرای دام در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی محمدی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری که به‌مناسبت آغاز هفته منابع‌طبیعی برگزار شد با بیان اینکه منابع‌طبیعی متعلق به همه است، گفت: هفته منابع‌طبیعی در کشور با شعار «منابع‌طبیعی، سرمایه ملی» از 15 اسفند آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 8 هزار گونه گیاهی در کشور شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: یک‌هزار گونه گیاهی منحصر به فرد در کشور وجود دارد، همچنین 4 هزار گونه گیاهی کشور در معرض انقراض است.

وی خشکسالی، تغییر اقلیم و بحران آب را از چالش‌های کشور و چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر نشانه‌های بیان‌زایی در این استان مشاهده می‌شود که عوامل انسانی در موضوعاتی مانند توسعه، نیاز و سودجویی موجب تخریب سرزمین می‌شود.

محمدی‌‌مقدم با اشاره به اهمیت آبخیزداری و آبخوان‌داری در کنترل روان آب‌ها، خاطرنشان کرد: 120 پروژه آبخیزداری از ابتدای سال در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری با اعتبارات صندوق توسعه ملی با اولویت دشت‌های ممنوعه بحرانی اجرا شده است که در بارش‌های اولیه تأثیر خود را بر حوزه آبخیز گذاشته است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: 47 میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان شده، تاکنون 106 پروژه تاکنون افتتاح شده است و مابقی در هفته منابع‌طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه درخصوص چرای بی‌رویه دام و برقراری تعادل بین دام و مرتع، عنوان کرد: متأسفانه در گذشته هیچ اقدام مناسبی در این رابطه صورت نگرفته است، در حالی‌که اگر فردی تخلفی در بهره‌برداری از مراتع انجام دهد پس از 2 بار اخطار باید پروانه چرای او باطل شود.

محمدی‌مقدم ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری تاکنون 15 هزار اخطاریه برای متخلفان در حوزه بهره‌برداری از مراتع صادر شده است، اما تاکنون هیچ پروانه چرایی باطل نشده و این نشان‌دهنده این مسئله است که این اخطاریه‌ها سوری صادر می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ابطال 100 پروانه چرای دام در راستای حفاظت از عرصه‌ای منابع‌طبیعی در سال جاری خبر داد و گفت: این مسئله نیازمند حمایت مسؤولان و نمایندگان استانی است، زیرا قطعا این اقدام موجب ایجاد تبعات اجتماعی در شهرستان‌ها می‌شود.

وی در پایان افزود: در راستای جلوگیری از قطع درختان در مناطق جنگل‌نشین 750 آبگرمکن خورشیدی در بین جنگل‌نشینان توزیع شده است.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول