اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه:

امسال کوچکترین مشکل امنیتی در کرمانشاه نداشیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: با اشراف کامل نیروهای اطلاعاتی و نظامی، امسال کمترین مشکلات امنیتی را نه تنها در مناطق زلزله‌زده، بلکه در کل استان نداشتیم.

امسال کوچکترین مشکل امنیتی در کرمانشاه نداشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم الهی‌تبار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح فعالیت‌های یک‌ساله‌ معاونت اجتماعی سیاسی استانداری کرمانشاه در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به توطئه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب برای ایجاد ناامنی و سلطه بر کشور، اظهار داشت: دشمنان به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند و ملت ایران با سرافرازی از عرصه‌های مختلف بیرون آمدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با اشاره به زلزله سال گذشته، مدیریت زلزله را قابل قبول دانست و از پایان عملیات بازسازی در مناطق روستایی تاپایان سال 97 و پایان عملیات بازسازی در مناطق شهری تا پایان سال ‌98 خبر داد.

وی افزود: تا کنون 25 هزار واحد به طور کامل بازسازی شده است و 65 هزار واحد نیز تعمیر شده است.

الهی‌تبار با اشاره به تراکم بالای حضور مسؤولان در مناطق زلزله‌زده، تصریح کرد: با اشراف کامل نیروهای اطلاعاتی و نظامی ما خوشبختانه کمترین مشکلات امنیتی را نه تنها در مناطق زلزله‌زده، بلکه در کل استان نداشتیم و فقط بحث جرائم خرد مطرح بود، توانستیم در سایر شاخص‌های امنیتی اوضاع را به خوبی کنترل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی ناشی از زلزله، بیان کرد: ما با همکاری و  تقسیم کار بین نهادهای مختلف توانستیم مسائل بهداشتی را به خوبی کنترل کنیم و حتی شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشتی نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

معاون استاندار کرمانشاه در حوزه مسائل روحی وروانی با اشاره به دغدغه مسؤولان در مورد شیوع رفتارهای پرخطر در مناطق زلزله‌زده، از همکاری و تشکیل یک کمیته مشترک توسط بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و بعضی سازمان‌های مردم‌نهاد و اقدامات آنان در حوزه غربالگری و مداخلات روانی سخن گفت.

الهی‌تبار با اشاره به ایجاد چهار دفتر تسهیل‌گری جدید در استان، که 2 مورد از این دفاتر در اسلام‌آباد‌‌غرب و یک دفتر در کرمانشاه و دیگری در هرسین راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: این دفاتر چارچوبی برای ورود دستگاه‌های حمایتی در مناطق مدنظر، براساس دستور کار تعیین شده، است.

وی با اشاره به کاهش 13 درصدی آمار طلاق در سال‌جاری و افزایش یک‌درصدی ازدواج، از برنامه‌های آموزشی قبل و حین ازدواج در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز مربوط به علوم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و تاکید کرد: این آموزش‌ها در پایداری زندگی خانواده‌ها بسیار مهم است.

این مسؤول با اشاره به ارجاع زوجین متقاضی طلاق به مراکز مشاوره، گفت: روانشناسان این مراکز با مشاور‌های خود سعی در حل اختلافات زوجین و انصراف آنان از طلاق دارند و ما می‌خواهیم از ظرفیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در این زمینه استفاده کنیم.

الهی‌تبار در خصوص معضل اعتیاد به اقداماتی در حوزه درمان، پیشگیری و مقابله همچون برخورد با باندهای قاچاق و افزایش ظرفیت مراکز ترک اعتیاد اشاره کرد.

وی از نگاه ویژه به شهرستان هرسین در حوزه مسائل اجتماعی و در نظر گرفتن اعتبار مناسبی برای آن سخن گفت و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طی یک برنامه پنج ساله شاهد کاهش ‌25 درصدی آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه باشیم.

الهی‌تبار تصریح کرد: استان کرمانشاه از نظر آسیب‌های اجتماعی، از استان‌های پرخطر بود ولی در حال حاضر جزو استان‌های با خطر متوسط است.

مصوب شدن تدوین دانشنامه مخصوص استان کرمانشاه در کارگروه اجتماعی، ارتقای سه رتبه‌ای استان در بحث کاهش سرقت،کاهش 2 درصدی نرخ خودکشی، ارتقای هشت پله‌ای در کاهش تصادفات درون شهری، ارتقای سه رتبه‌ای در بحث کاهش جرائم مالی از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی اجتماعی استاندار کرمانشاه به آن‌ها اشاره کرد.

الهی‌تبار در بحث مسائل اخلاقی استان کرمانشاه را بهترین استان در زمینه سلامت اخلاقی معرفی کرد و اظهار داشت: ما در زمینه مفاسد و مشکلات اخلاقی رتبه 31ام کشور را دارا هستیم، یعنی مفاسد اخلاقی استان کرمانشاه در پایین‌ترین سطح در کشور قرار دارد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به 50 نشست رسمی این معاونت با احزاب مختلف و نیز 50 تغییر در مدیران سیاسی استان اشاره و بیان کرد: 16 درصد منتصبان اهل سنت هستند و 10 درصد از این انتصاب‌ها مربوط به بانوان است.

الهی‌تبار در پایان سخنانش با با بیان باز شدن مرز خسروی برای تردد کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات، بر تلاش و پیگیری استانداری کرمانشاه برای گشایش این مرز در ایام اربعین نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/پ/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول