اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

در نشست خبری با اصحاب رسانه

از تلنگر مدیرکل کمیته امداد گلستان برای «افزایش جمعیت» تا مددجویی که «رئیس بانک» شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان از مردم خواست نسبت به افزایش نرخ جمعیت حساس شوند و گفت: نسل سربازان امام زمان (عج) باید در جامعه زیاد شود و مردم در این دغدغه داشته باشند.

از تلنگر مدیرکل کمیته امداد گلستان برای «افزایش جمعیت» تا مددجویی که «رئیس بانک» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسکندر اسکندری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان در 35 سرفصل کاری به جامعه هدف خدمات می‌دهد.

وی کمیته امداد را تشبیه به یک دولت کوچک کرد و افزود: کمیته امداد یک نهاد غیرانتفاعی و غیردولتی است که معین دولت بوده و یار و یاور دولت در انجام خدمات‌رسانی به محرومان است.

*کمیته امداد خط مقدم مبارزه با پدیده شوم فقر است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان ادامه داد: منابع اعتباری کمیته امداد امام خمینی (ره) بخشی از محل بودجه دولت و مجلس، بخشی از محل درآمدهای مجتمع اقتصادی کمیته امداد و بخش اصلی آن از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه این نهاد مقدس نوکر محرومان و نیازمندان جامعه است، تصریح کرد: کمیته امداد خط مقدم مبارزه با پدیده شوم فقر است، این نهاد عامل اصلی فقر نیست، بلکه عامل اصلی فقر به فشار دشمنان، تحریم، رکود اقتصادی، برخی سیاست‌های غلط اقتصادی و اجتماعی که در طول سالیان گذشته پیاده شده برمی‌گردد.

وی آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، بیماران صعب‌العلاج، حاشیه‌نشینی را از عواملی عنوان کرد که شرایط فقر در جامعه را در برخی نقاط گسترده کرده است.

* آغاز برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه است»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: برای ریشه‌کنی فقر نیاز به عزم ملی و هم‌افزایی است که مردم نیز در این زمینه نقش اساسی دارند.

اسکندری با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه است»، ابراز کرد: امسال با توجه به اینکه شرایط اقتصادی نسبت به گذشته سخت‌تر شده است و افزایش تورم را تا این حد نداشتیم باید کمک به محرومان و نیازمندان بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: مردم دل‌شان با نظام اسلامی همراه است و در مناسبت‌های ملی انصافا همراهی لازم را داشتند و هر زمان گستردگی ارتباط ما با مردم بیشتر شده شاهد اتفاقات مثبتی بودیم.

* برپایی 2600 پایگاه نیکوکاری در گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با بیان اینکه امسال درآمدهایی که از سرفصل‌های مختلف به دست آوردیم حداقل دو برابر شده است، گفت: 15 اسفندماه جاری زنگ نیکوکاری در تمام مدارس استان به صدا درمی‌اید، 16 اسفند پایگاه‌های نیکوکاری به صورت ثابت و سیار در کشور و استان گلستان ایجاد می‌شود.

اسکندری تعداد پایگاه‌های نیکوکاری در مدارس و در سطح استان 2 هزار و 600 عدد عنوان کرد و افزود: 72 هزار  658 خانوار معادل 133 هزار و 324 نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند از این تعداد 46 هزار و 636 نفر سالمند بالای 60 سال بوده و 4 هزار و 799 نفر جزو ایتام هستند.

به گفته وی؛ 11 خانواده گلستانی امسال از نعمت فرزندان چهارقلو و سه قلو بهره‌مند شدند و کمک‌های خوبی به خانواده‌های آنان انجام گرفت.

* اعزام 42 نفر از مددجویان گلستان به عتبات عالیات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان بیان کرد: یک کاروان 42 نفره که تمکن مالی برای سفر به عتبات عالیات را نداشتند با کمک خیرین به داین سفر معنوی مشرف شدند.

اسکندری با اشاره به موفقیت‌های مددجویان کمیته امداد استان گفت: ما مددجویانی داشتیم که رئیس آموزش و پرورش، کارمند استانداری و رئیس بانک شدند، در سطح کشور مددجویانی هستند که نماینده مجلس شدند که این اتفاقات از افتخارات این نهاد مقدس است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول