اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اوقاف فلسطین خبر داد

افشای حمله منظم علیه مسئولان مسجدالاقصی

یک مقام فلسطینی در بیت المقدس تصریح کرد رژیم اشغالگر با چراغ سبز آمریکا و از طریق بازداشت مسئولان مسجد الاقصی نقشه‌های خطرناکی طی روزهای آتی دردست اجرا دارد.

افشای حمله منظم علیه مسئولان مسجدالاقصی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «ناجح بکیرات» معاون مدیر کل سازمان اوقاف اسلامی قدس و رئیس آکادمی علوم و میراث الاقصی درباره «برنامه‌های خطرناک رژیم اشغالگر صهیونیستی» با هدف اجرای آن در مسجد الاقصی و شهر بیت المقدس طی روزهای آتی هشدار داد.

این مقام فلسطینی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تشدید حملات و تعرض‌های نظام‌مند خود علیه شهر بیت المقدس و بخصوص مسجد الاقصی چراغ سبز گرفته است.

شیخ بکیرات تصریح کرد: نقشه‌های جدی و هشدار دهنده‌ای وجود دارد که نمازگراران و شیوخ و مسئولان مسجد الاقصی را از طریق دستگیری، پیگرد، حبس و تبعید آنها هدف گرفته است.

این شخصیت فلسطینی توضیح داد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمله مستقیم به مسئولان مسجد الاقصی درصدد از بین بردن نقش مؤثر آنها در آگاهی‌بخشی و ایجاد انگیزه در ملت فلسطین است تا با یکه‌تازی در امور مسجدالاقصی و ایجاد شکاف در داخل آن آتش جنگ دینی را شعله‌ور کند.

رئیس آکادمی علوم و میراث الاقصی با بیان اینکه مسجد الاقصی «دشوارترین و خطیرترین مقطع را از زمان اشغال آن در سال ۱۹۶۷ توسط صهیونیست‌ها را پشت سر می‌گذارد»، گفت: تمرکز اشغالگران بر تخلیه مسجد الاقصی از همه چهره‌ها و شیوخ و مسئولان آن مؤید این است که ساعات آتی بحرانی و بسیار جدی خواهد بود و مسجد الاقصی با بزرگ‌ترین خطری که علیه آن طرح‌ریزی شده روبه‌رو می‌شود، بخصوص که [بنیامین] نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی] به دنبال استفاده از این موضوع برای انتخابات [پارلمانی] پیش روی این رژیم است.

شیخ بکیرات گفت: این کمپین نظام‌مند صهیونیست‌ها علیه مسئولان مسجد الاقصی راه را برای تهاجم روزانه و فشرده گله‌های شهرک‌نشینان هموار می‌کند تا طی آن محتویات مسجد را تخریب کرده و به سرقت ببرند، علاوه بر اینکه کارشان برای حفاری‌های زیر مسجد الاقصی که با هدف یهودی‌سازی مسجد الاقصی و قدس شریف است، راحت‌تر شود.

دشمن صهیونیستی در روزهای گذشته تعدادی از کارمندان و نگهبانان مسجد الاقصی را به دلیل مشارکت در گشودن مصلای الرحمه در مسجد الاقصی، بازداشت و از آن تبعید کردند.

سرشناس‌ترین این افراد که به شرط تبعید از مسجد الاقصی آزاد شدند، شیخ عبدالعظیم سلهب رئیس شورای اوقاف و مقدسات اسلامی قدس با حکم ۴۰ روز تبعید، و شیخ ناجح بکیرات معاون مدیر کل سازمان اوقاف قدس و عرفات نجیب یک نگهبان مسجد الاقصی با شش ماه تبعید، ناصر قوس، رئیس باشگاه الاسیر قدس با ۴۰ روز تبعید و حسنی الکیلانی، یک فعال جنبش فتح هم با ۴۰ روز تبعید هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول