اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

ایران کشوری بد مصرف در زمینه آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: ایران کشوری بدمصرف در زمینه آب است که باید با اطلاع‌رسانی صحیح و صداقت با مردم آنها را در حفظ این میراث همراه ساخت.

ایران کشوری بد مصرف در زمینه آب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا ایمانلو پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب تبریز اظهار کرد: مسائل فرهنگی زیربنای همه مسائل است و باید حامی فعالان در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ مصرف‌زدگی و اسراف در همه بخش‌ها از جمله انرژی، غذا، منابع طبیعی و غیره مشاهده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور از لحاظ منابع طبیعی و انرژی جزو کشورهای نخست است ولی به همین میزان، مصرف نیز زیاد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان موضوع سازگاری با کم‌آبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر مصرف در بخش‌های مختلفی را پیش نگیریم قطعاً با چالش‌های بزرگی روبه رو خواهیم شد، چراکه این منابع ارثیه آینده هستند و صرفاً متعلق به ما نیست.

وی با اشاره به راهکارهای مختلف در زمینه تبیین فرهنگ استفاده بهینه یادآور شد: باید مردم آگاه باشند و برای آنها نهادینه شود که این منابع برای شماست و باید حافظ آن باشند، از این‌رو باید در این بخش ابتدا اعتماد اجتماعی را به دست آورد و به مردم ارزش داد، چراکه هر قدر با مردم شفاف باشیم قطعاً روش‌ها نیز به درستی منعکس می‌شود.  

ایمانلو با بیان اینکه کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، تصریح کرد: کشورهای زیادی از قبیل استرالیا وجود دارد که غنی از آب هستند ولی قدر آب را به خوبی می‌دانند.

وی بیان کرد: باید از هر احکامی برای آگاهی مردم استفاده کنیم تا بتوان فرهنگ استفاده بهینه و جلوگیری از اسراف تبیین شود زیرا معتقدیم هر یک قدم برای اصلاح فرهنگ مصرف باعث حراست از منابع طبیعی و آرامش زندگی خودمان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نقش رسانه‌ها در تبیین اصلاح ضعف‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: مردم ما از جمله انسان‌های شریف و همراه هستند و امیدواریم روزی فرا برسد تا علاوه بر اصلاح الگوی مصرف خود، با سبک اصلاح الگوی مصرف اروپایی نیز پیش رویم و به عنوان استان اولین‌ها پیشرو شویم.

وی در پایان اضافه کرد: ما کشوری بد مصرف در زمینه آب هستیم و امیدواریم با همراهی مردم و مسوولان این بد مصرفی را به سمت بهینه مصرفی سوق دهیم و باید از طریق رسانه‌ها نقاط ضعف و قوت طرح خانه‌تکانی که به منزله مصرف بهینه و حفظ محیط زیست از مواد شوینده حاصل از خانه تکانی، کاهش یابد.

گزارش فارس حاکی از آن است که شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در مهرماه سال‌جاری طرح ملی «بانوی آب» را در تبریز برگزار کرد و طرح مدیریت آب و خانه تکانی نیز با ابتکار این شرکت به صورت سه سال متوالی در این شهر برگزار شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول