اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری:

اختصاص ۱۰ درصد درآمد کنسرت‌ها به بخش فرهنگ، افزایش قیمت بلیت را در پی دارد

مجمع صنفی تولید‌کنندگان آثار شنیداری با انتشار بیانیه‌ای از مواضع اخیر وزارت ارشاد درباره اختصاص ۱۰ درصد مبلغ فروش کنسرت‌ها به فعالیت‌های فرهنگی انتقاد کرد و آن را «بی‌شرمانه» خواند!

اختصاص ۱۰ درصد درآمد کنسرت‌ها به بخش فرهنگ، افزایش قیمت بلیت را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری و جمعی از هنرمندان فعال موسیقی درباره اختصاص ۱۰ درصد مبلغ فروش بلیت کنسرت‌ها به فعالیت‌های فرهنگی به پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای تند و اعتراضی صادر کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: دولتی که حتی این روزها نمی‌تواند پای مجوزهای قانونی خود در رابطه با برگزاری یک کنسرت در شهرستانی بایستد، حال به چه نیتی دستش را در جیب بخش خصوصی و از آنان سهم خواهی می‌کند؟ ما به ندرت یاد می‌آوریم که دولتمردان برای موسیقی حرمتی قائل شده باشند و یا سنگی از جلوی پای جریان‌های موسیقی برداشته باشند. اما امروز با نگاهی سودجویانه می‌خواهند زحمات مالی و درآمدهای فرهنگی بخش خصوصی و هنرمندان آن اعم از خواننده، آهنگساز و ... را به زور از آن‌ها بگیرند تا خرج بسترها و زیرساخت‌های فرهنگی کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: با این اقدام قیمت بلیت‌های کنسرت هر روز افزایش می‌یابد. آیا این مغایر با صحبت‌های وزیر محترم ارشاد درباره مبارزه با هنر لاکچری نیست؟ بخش خصوصی برای تامین آن  ۱۰ درصدی که از جیبش بر می‌دارید، مجبور است درآمد خود را با افزایش بهای بلیت‌ها بالا ببرد و این فشار به مخاطب و عدم تکریم آن و حرکت به سمت موسیقی‌های زیرزمینی خواهد بود.

در بند چهارم این بیانیه می‌خوانیم: این اقدام خام و عجولانه صورت گرفته و فاقد هرگونه کارشناسی است. آیا کنسرتی که در سال چندین میلیون تومان سوددهی دارد، با یک کنسرت تک‌نفره در قالب تک‌نوازی برابر است؟ آیا درآمد سالنی ۳۰۰۰ نفری در دو سانس با درآمد سالنی ۱۰۰ نفره برای اجرای یک تک‌نوازی برابر است؟ 

در پایان بیانیه مذکور آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز از حل کردن مشکلات مالیاتی، بیمه، دخالت‌های ارگان‌های نظارتی و.... در رابطه با هنرمندان عاجز است و این در حالی‌ست که بی‌شرمانه بخشی از درآمد اهل موسیقی را طلب می‌کند. کدام شرع و عرف به شما اجازه می‌دهد که حق‌الناس یک جامعه زحمتکش را، آن هم در این وانفسای اجتماعی طلب کنید؟ آیا چنین رفتارِ نادرستی با صنوف دیگر نیز شده است؟ این چه بدعتی‌ست که می‌خواهید آن را با موسیقی گره بزنید؟

مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در خاتمه خواستار مقابله شورای نگهبان با این موضوع شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول