اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار رئیس پارلمان لبنان با شاه اردن

رئیس پارلمان لبنان که برای شرکت در کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی به اردن سفر کرده است با شاه این کشور دیدار کرد.

دیدار رئیس پارلمان لبنان با شاه اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیه بری» روز یکشنبه (دیروز) با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و درباره تحولات کنونی منطقه و روابط بین لبنان و اردن گفت‌وگو کرد.

شاه اردن در این دیدار با اشاره به روابط مستحکم بین لبنان و اردن و ایفای نقش نبیه بری در این زمینه، بر توسعه زمینه های همکاری دو کشور تأکید کرد.

به نوشته روزنامه سعودی «الحیاة»، بررسی مسئله آوارگان سوری از موضوعات مهم گفت‌وگوی دو طرف بود و آنها بر ضرورت ارتباط با دولت سوریه خواه از سمت لبنان یا اردن به منظور تأمین امنیت بازگشت سوری‌ها به کشورشان تأکید و دو طرف درباره هماهنگی و تماس در این زمینه توافق کردند.

گذرگاه نصیب نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی شاه اردن و نبیه بری بود و بری در این باره بر اهمیت این گذرگاه و امکان استفاده لبنان، سوریه و اردن از آن تأکید کرد.

رئیس پارلمان لبنان همچنین به تشریح موضوع مرزهای دریایی جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی پرداخت و گفت که بزودی به آمریکا سفر می‌کند و در این سفر مسئله ترسیم مرزهای دریایی را با مقامات آمریکا بررسی و بر ترسیم این مرزها همانند مرزهای زمینی و کمربند آبی تأکید خواهد کرد.

شاه اردن و رئیس پارلمان لبنان همچنین به امکان توسعه همکاری بین دو کشور به خصوص در زمینه آب و برق پرداختند و در این زمینه شاه اردن با اشاره به وجود برق مازاد در اردن پیشنهاد کرد که اردن به لبنان برق اعطا کرده و در مقابل آب دریافت نماید.

شاه اردن روز یکشنبه همچنین میزبان رؤسای پارلمان‌های دیگر کشورهای عربی بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول