اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فارس از جلسه شورای شهر ورامین گزارش می‌دهد

بودجه 200 میلیاردی شهرداری ورامین در سال 98/احداث کمربندی جنوبی و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی

جلسه بررسی کلیات بودجه سال 98 شهرداری ورامین با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار ورامین و معاونین شهرداری در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد.

بودجه 200 میلیاردی شهرداری ورامین در سال 98/احداث کمربندی جنوبی و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، جعفر اردستانی رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در ابتدای جلسه بررسی کلیات بودجه سال 98 شهرداری ورامین اظهار داشت: طرح ملی عیدی برای همه در روز پانزدهم اسفندماه برگزار می‌شود که از همه اعضای شورای شهر و شهرداری می‌خواهیم با برنامه‌ریزی مناسب در این عیدی همگانی شرکت کنند چراکه معضلات اقتصادی، تورم و یکسان نبودن قیمت کالاها فشار زیادی را به خانواده‌های نیازمند وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر ورامین ایجاد توازن در اجرای یکسان پروژه‌های عمرانی در سطح شهر با در نظر گرفتن اولین مناطق کم برخوردار است که پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و رفاهی به‌صورت یکسان در سطح شهر تقسیم شود.

شهرداری ورامین سالانه نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین بیان کرد: نباید همه پروژه‌های عمرانی به مرکز شهر آورده شود، ما باید اعتبارات فرهنگی ـ ورزشی را به سمت مناطق کم برخوردار سوق دهیم.

اردستانی ابراز کرد: ورامین برای اینکه در حوزه‌های مختلف شهری پیشرفت کند نیازمند اعتبارات است و درآمدهای شهرداری ورامین از ساخت‌وساز، ارزش‌افزوده، آلایندگی است که برای پیشرفت نیازمند همکاری و مساعدت همه مسؤولان شهرستان هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: شهرداری ورامین سالانه نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا حداقل خدمات  شهری را به شهروندان ارائه کند و این اقدام مشارکت مردمی باید فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین با بیان اینکه با مشارکت همگانی درآمد شهرداری افزایش پیدا خواهد کرد، تأکید کرد: از نقاط قوت و ضعف بودجه در سال ۹۷ و ۹۸ آگاهی کامل داریم و بودجه نسبت به توان مالی شهرستان بسته‌شده است .

۹۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده است

اردستانی افزود: خواسته ما از سازمان‌های مردم‌نهاد این است که شهرداری به آن‌ها کمک کند و حداقل در ردیف بودجه به سازمان‌های مردم‌نهاد دیده شود، این سازمان‌ها از قبیل هیئت‌های ورزشی، گروه‌های موسیقی و غیره است.

وی اذعان داشت: یکی از وظایف ۳۴ گانه شورا این است که در برگزاری نمایشگاه‌ها اهتمام داشته باشد، چرا که برگزاری نمایشگاه ها، منجر به اشتغال‌زایی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در خصوص فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل عمومی ورامین اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده توسط سازمان اتوبوس‌رانی، ۹۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی ما فرسوده است، اتوبوس‌های شهری ورامین باید نوسازی شود و این نوسازی با مشارکت دولت میسر خواهد شد چراکه این موضوع به‌تنهایی از دست شهرداری برنمی‌آید.

70 درصد خواسته‌های عمومی شهروندان با اعتبارات سال ۹۸ برآورده می‌شود

علی‌خانی عضو شورای شهر و رئیس شورای شهرستان ورامین نیز در این جلسه اظهار داشت: اعتبارات سال ۹۸ مناسب و مطلوب است چراکه  ۷۰ درصد خواسته‌های عمومی شهروندان را برآورده می‌کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم خدمات را به همه قسمت‌های شهر حتی مناطق کم برخوردار سوق دهیم و تا شهروندان از خدمات یکسان شهرداری برخوردار شوند.

رئیس شورای شهرستان ورامین تصریح کرد: اولویت‌های شهرداری در سال 98 پروژه‌های عمرانی است و ما نباید از اولویت‌های فرهنگی، خدماتی و زیباسازی در شهر غافل شویم  و پیشرفت در حوزه‌های مختلف باید یکسان باشد.

علی‌خانی بیان داشت: با توجه به اینکه شهر ورامین محل حضور توریست‌ها و بازدیدکنندگان است، شهرداری باید با آمادگی کامل به استقبال از بهار برود.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری ورامین بسیار نامناسب است

سید رضا احمدی عضو شورای شهر ورامین نیز در ادامه به بررسی کلیات بودجه سال ۹۸ شهرداری پرداخت و گفت:  اعتبارات ۲۰۰ میلیاردی شورای شهر پاسخگوی اعتبارات عمرانی نیست نباید با مبلغ ۲۰۰ میلیارد بازی کرد چراکه تورم و ثابت نبودن قیمت‌ها یکی از معضلات مهم پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ پروژه‌های عمرانی خوبی انجام شد، بیان کرد: در کنار پروژه‌های عمرانی اولویت‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود چراکه پروژه‌های عمرانی باید در کنار سایر پروژه‌ها اجرا شود.

عضو شورای شهر ورامین تأکید کرد: اگر از اولویت‌های دیگر جا بمانیم پیش‌شرط تعادل برقرار نخواهد شد، چراکه تمام اقدامات در کنار یکدیگر به جلو حرکت می‌کنند.

احمدی با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری ورامین بسیار نامناسب است، تصریح کرد: حمل‌ونقل عمومی در اولویت کاری باشد چراکه حمل‌ونقل عمومی ورامین که در سایر شهرها تردد می‌کند مناسب نیست.

کمربندی جنوبی و ۳۰ متری قائم می‌تواند معضل ترافیکی ورامین را حل کند

حسن فرجی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ورامین نیز در جلسه بررسی کلیات بودجه سال 98 شهرداری ورامین اظهار کرد: کلیات بودجه در کمیسیون های تخصصی مورد بحث و بررسی قرارگرفته، تصمیمات نهایی در خصوص کلیات بودجه در صحن علنی شورای شهر گرفته می‌شود و از نظر کمیسیون های تخصصی کلیات بودجه سال ۹۸ مطلوب شهرداری است.

وی اظهار داشت: کمربندی جنوبی ورامین یا همان ۴۵ متری نیایش باید با برنامه‌ریزی شروع به کار کند، کمربندی جنوبی ورامین برای احداث و بهره‌برداری فازبندی شود چراکه نمی‌توان همه خطوط را تحت‌الشعاع قرارداد.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین بابیان اینکه فاز اول کمربندی جنوبی ورامین باید به کمربندی جنوبی قرچک وصل شود، افزود: در شهر ورامین ساعت‌های پیک ترافیک سنگین در سه‌نقطه وجود دارد، ترافیک اول در ورودی شهر در منطقه خیرآباد، ترافیک دوم در کارخانه قند و ترافیک سوم در خیابان شهدا است که کمربندی جنوبی و ۳۰ متری قائم می‌تواند این معضل ترافیکی را به‌راحتی حل کند.

فرجی تصریح کرد: توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر به ورزش جایز اهمیت است چراکه با ورزش شهر ورامین را می‌توان جهانی و صاحب ارزش و افتخار کرد.

بعضی از جراید و رسانه‌ها نسبت به ورامین کم‌لطفی می‌کنند

فرجی عضو شورای اسلامی شهر ورامین در ادامه سخنانش گفت: بعضی از جراید و رسانه‌ها نسبت به ورامین کم‌لطفی می‌کنند و در نوشتن اخبار عدالت را به‌جا نمی‌آورند، رسانه‌ها باید تفکرات خود را نسبت به ورامین تغییر دهند و مردم ورامین نیز می‌توانند با قهرمانی در ورزش این تفکرات را تغییر دهند.

وی در خصوص بومی‌سازی تیم های ورزشی ورامین تاکید کرد: بازیکنان بااستعداد ورامینی در رده‌های نوجوانان و جوانان حضور دارند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، این استعداد ها شناسایی خواهند شد ولی برای بومی‌سازی تیم های سطح اول زمان نیاز است.

بودجه سال ۹۸ شهرداری ورامین ۲۰۰ میلیارد تومان است

حسین دهقان شهردار ورامین نیز در جلسه بررسی کلیات بودجه 98 شهرداری با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: بودجه سال 97 با مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود و به‌خوبی تحقق یافت و نیازهای شهرداری در حوزه عمرانی تا حد نیاز برآورده شد.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۸ شهرداری ورامین به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است، از این اعتبار ۶۰ میلیارد هزینه جاری شهرداری و ۱۴۰ میلیارد برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته‌شده است که عمده هدف اعتبارات عمرانی، تکمیل پروژه‌های عمرانی سال ۹۷ و اجرایی شدن پروژه‌های جدید عمرانی در سال ۹۸ است.

شهردار ورامین افزود: بودجه سال ۹۸ توسط کارشناسان مالی شهرداری بررسی و تدوین شده است همچنین پروژه‌های کنارگذر خلیج‌فارس، ۳۰ متری قائم و کمربندی جنوبی ورامین یا همان ۴۵ متری نیایش جزء اولویت‌های بودجه سال ۹۸ هستند.

کلنگ کمربندی جنوبی ورامین در سال 98 بر زمین زده خواهد خورد

دهقان تصریح کرد: در حال حاضر عملیات کنارگذر خلیج‌فارس در حال اجرا است و در شش‌ماهه اول سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید، مسئله بعدی ما پروژه کمربندی قائم (عج) است که برای آبادانی شهر ورامین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده چراکه شهر را از بن‌بست خارج کرده و گسترش شهری را به سمت شمال ورامین خواهد .

وی بیان داشت: در سال ۹۸ دو مجموعه ورزشی بسیار خوب به بهره‌برداری خواهد رسید و در بودجه سال 98 اعتبارات لازم آن دیده‌شده است.

شهردار ورامین اضافه کرد: کلنگ کمربندی جنوبی یا همان ۴۵ متری نیایش به طول ۱۶ کیلومتر در سال 98 بر زمین خواهد خورد و اجرای این پروژه فازبندی خواهد شد.

دهقان گفت: تیم شهرداری و شورای شهر در کنار هم به‌صورت جهادی کار می‌کنند و این کار جهادی رضایتمندی نسبی مردم را جلب کرده است هرچند از نظر بنده این خدمات به شهروندان نسبتاً کم است ولی نسبت به گذشته بهتر است.

۷۰ درصد بودجه شهرداری در سال ۹۸ سهم عمرانی است

وی یادآور شد: اتحاد و همدلی در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود دارد، با اتحاد، همکاری و همبستگی می‌توانیم اقدامات بسیار خوبی در مجموعه شهری ایجاد کنیم.

شهردار ورامین افزود: کمربندی جنوبی در مدت ۳ سال در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد و برای کمربندی جنوبی برنامه‌های خوبی داریم و ثبت رکورد با حمایت اعضای شورای شهر محقق خواهد شد.

دهقان بیان کرد: ۷۰ درصد بودجه شهرداری در سال ۹۸ سهم عمرانی است و درآمدها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیداکرده و اکثر ردیف‌ها درآمد ۲۰ درصدی را در بر خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار سال 97 شهرداری ورامین ۱۵۵ میلیارد تومان بوده که درآمدی تا آخر بهمن‌ماه ۱۲۴ میلیارد تومان وصولی در برداشت و هزینه‌های جاری ۱۰۶ میلیارد بوده است که این درآمدها از ارزش‌افزوده ساخت‌وسازها مالیات آلایندگی و غیره بوده است.

انتهای پیام/67037/گ1/الف30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول