اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبر داد

آبگیری ۷۲درصدی مخازن سدهای مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از آبگیری ۷۲درصدی مخازن سدهای مازندران خبر داد و گفت: وضعیت سد شهید رجایی نیز نسبت به سال گذشته مطلوب شده و درحال حاضر ذخیره آب در این سد به ۷۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

آبگیری ۷۲درصدی مخازن سدهای مازندران

محمدابراهیم یخکشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بارش‌های مناسبی در این مناطق اتفاق افتاده که طی ماه‌های گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۷۲ درصد از حجم مخازن سدها و ۸۵ درصد از حجم مخازن آب‌بندان‌های مازندران  آبگیری شده است، افزود: وضعیت سد شهید رجایی نیز نسبت به سال گذشته مطلوب شده و درحال حاضر ذخیره آب در این سد به ۷۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اضافه کرد: با توجه به افزایش ذخیره آبی در سد شهید رجایی نسبت به سال گذشته و همچنین کاهش آن نسبت به دو سال گذشته یعنی سال ۹۵ باید بحث صرفه‌جویی و مدیریت مصرف موردتوجه همه افراد جامعه قرار گیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه شرایط آبی امسال نسبت به سال گذشته مناسب‌تر است، تصریح کرد: اما نباید این مهم را فراموش کنیم که تقاضا و مصرف خود را مدیریت کرده تا در فصل گرما با تنش‌ و استرس آبی مواجه نشویم.

یخکشی با تأکید بر اینکه کشاورزان مازندران در این فرصت باقی‌مانده نسبت به آبگیری کامل آب‌بندان‌های سطح مازندران اقدام کنند، خاطرنشان کرد: آماده‌سازی اراضی شالیزاری علاوه بر تسریع در کشت موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول