اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ تحقیقات مجلس نمایندگان را حقه بازی و کلک خواند

آغاز تحقیقات کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره تخلفات و فساد احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، با واکنش تند سخنگوی کاخ سفید و همچنین خود او مواجه شده است.

ترامپ تحقیقات مجلس نمایندگان را حقه بازی و کلک خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به اعلام آغاز تحقیقات کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان درباره فساد و تخلفات احتمالی او، در یک مراسم در کاخ سفید ضمن اعلام همکاری با کمیته مذکور، تحقیقات درباره این موضوع را «حقه‌بازی» توصیف کرد.

شامگاه دوشنبه، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات گسترده‌ای را درباره تخلفات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کرد و از ۸۱ فرد، نهاد و سازمان ارائه اسنادی درباره اتهامات ترامپ در زمینه اخلال در روند قضایی، فساد و سوءاستفاده از قدرت، را خواستار شد.

در این فهرست نام وزارت دادگستری آمریکا، دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد ترامپ، «اف‌بی‌آی»، «جورج نادر»، تاجر لبنانی-آمریکایی و لابی‌گر امارات و عربستان سعودی، «جرد کوشنر» داماد ترامپ، «جولیان آسانژ»، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، «مایکل کوهن»، وکیل و کارچاق‌کن سابق ترامپ، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی برکنارشده کاخ سفید، «کمیته تحلیف ریاست‌جمهوری»، «تیم انتقال قدرت ترامپ»، «بنیاد ترامپ و «ستاد انتخاباتی ترامپ»  دیده می‌شود.

ترامپ شامگاه دوشنبه در مراسمی در کاخ سفید با سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا با رئیس کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان برای تحقیقات مدنظرش همکاری خواهد کرد یا نه، مواجه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به اعلام آغاز تحقیق کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و در پاسخ به این سوال خبرنگار گفت: «من همیشه با همه همکاری می‌کنم اما می‌دانید موضوع خیلی جالب آن است که هیچ تبانی (با روسیه) وجود ندارد و همه اینها حقه‌بازی و کلک است».

ترامپ ساعاتی بعد در توییتر خود هم در رد اقدامات دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره او را «تلاش برای کشف جرم» خواند و «مسخره» توصیف کرده است.

«سارا هوکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید، اقدام کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان را «شرم‌آور» خواند و گفت: «ترس‌افکنی آنها (دموکرات‌ها) و سوءاستفاده‌شان از شهروندان آمریکایی، شرم‌آور است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول