اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تیم دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در مسابقه معماری آمریکا سوم شد

تیم دانشجویی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به کسب رتبه سوم در مسابقه بین المللی Architecture At Zero در کالیفرنیای آمریکا شد.

 تیم دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در مسابقه معماری آمریکا سوم شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، موسسه Architecture At Zero   برگزارکننده بزرگ‌ترین مسابقه ساختمان‌های صفر انرژی، برای دانشجویان و دفاتر معماری در سراسر جهان است که معماران، مهندسان و برنامه ریزان حرفه ای و دانشجویی را در زمینه بهینه سازی طراحی انرژی محور به چالش می کشد.

این مسابقه جزو 7 مسابقه پیشنهادی از سوی سایت معتبر  Archdaily برای دانشجویان معماری است که از سال  2011، سالانه برگزار می شود.

این مسابقه به طور مشترک توسط موسسه معماران آمریکا (AIA) و بنیاد معماری در صفر (Architecture At Zero) برگزار می شود. هدف از مسابقه سال 2019، طراحی دو ساختمان صفر انرژی با موضوع دانشکده حرکت شناسی انسانی و مجتمع تفریحی ورزشی در پردیس دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در خلیج مونترِی بوده است. هیئت داوران این مسابقه، گروهی از مهندسان متخصص انرژی و معماری پایدار هستند.

تیم دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران متشکل از حامد ملکنده، پوریا امینی چهرق، پریسا خسروی و زهرا حسینی به راهنمایی عبدالهادی دانشپور و خانم دکتر هانیه صنایعیان (اعضای هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران) با  کسب جایزه Citation Award  در کنار 3 تیم از آمریکا و یک تیم از لهستان جزو پنج تیم دانشجویی برتر جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

 

این گروه در راستای استفاده از پتانسیل های اقلیمی برای عدم استفاده از انرژی های تجدیدناپذیر طرح خود را با عنوان BREATHOOD CUBIC برای مسابقه مذکور ارسال نمود. در این طرح با استفاده از تلفیق دیوارهای دو پوسته و دودکش های خورشیدی، تهویه لازم برای سالن های ورزشی تامین شده و استفاده از سیستم های مکانیکی به حداقل میزان ممکن رسیده است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستاورد علمی  دانشگاه علم  و صنعت ایران می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول