اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  سایر حوزه ها

بازی «کِلش رویال» ۲.۵ میلیارد دلار فروخت

بازی اینترنتی «کلش رویال» طی ۳ سال در فروشگاه‌های آنلاین به مبلغ نجومی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کسب درآمد رسیده است.

بازی «کِلش رویال» ۲.۵ میلیارد دلار فروخت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، بازی اینترنتی  «کلش رویال» تولید شرکت سوپرسِل تلفن همراه طی ۳ سال در «اَپ استور» و «گوگل پلِی» مبلغ نجومی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

میانگین درآمد روزانه این بازی از محل درآمدی که از بازیکنان آن از ماه مارس ۲۰۱۶ آغاز شده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده است. ایالات متحده از زمان ارائه این بازی، مشارکت ۳۰ درصدی در این پروژه داشته و تقریبا ۷۵۰ میلیون دلار از آن درآمد کسب کرده است. از دیگر کشورهای مشارکت‌کننده در این پروژه برای مثال می‌توان آلمان را ذکر کرد که مکان دوم درآمدی را تنها با صرف ۹ درصد از هزینه‌های این پروژه به خود اختصاص داده است.

پلتفرم‌های فروش و ارائه این بازی از جمله «اپ استور» و «گوگل پلی» هرکدام سهمی حدود ۳۷۵ میلیون دلار به جیب زده‌اند و مبلغ گزاف یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار باقیمانده هم سهم درآمدی «Supercell» است.

البته بازی «Clash of Clans» مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار بیش از «کلش رویال» در سه ساله اول درآمدی‌اش کسب کرد. این بازی اینترنتی در سال ۲۰۱۵ که سومین سال انتشارش بود توانست مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کسب کند. جالب اینکه کلش آو کلنز از زمان انتشارش در سال ۲۰۱۲ تا کنون توانسته مبلغ نجومی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از بازیکنان جهانی خود درآمد کسب کند.

ماه گذشته «کلش رویال»  سی و سه میلیون دلار درآمد داشت و در رده هجدهمین بازی پرفروش جهانی تلفن همراه جای گرفت.

تنها در سال گذشته ۲۵ میلیون کاربر در بازی رقابتی افتتاحیه «کلش رویال» شرکت کردند.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول