اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صالحی در پنجمین جلسه بنیاد آذربایجان خبر داد

راه‌اندازی دفاتر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در 4 استان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین جلسه هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر نقش سرمایه های اجتماعی در حیات جوامع گفت: در بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز توجه به سرمایه های اجتماعی برای حفظ هویت آن ضروری است.

 راه‌اندازی دفاتر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در 4 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، سیدعباس صالحی  اظهار داشت: باید در فرصت معین شده با اقدامات شایسته و تاثیرگذار فعالیت‌های بنیاد را به جامعه مخاطب معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: برای استمرار و امتداد فعالیت‌های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید به گونه‌ای تلاش کنیم تا نهال  نوپای این بنیاد به درختی تناور تبدیل شده و از آسیب‌ها مصون بماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای استمرار فعالیت‌های تاثیرگذار این بنیاد برنامه ریزی راهبردی و تدوین نقشه راه از اهمیت زیادی برخوردار است و ترسیم یک چشم انداز سه ساله از انقطاع آن جلوگیری و بر اهمیت آن می افزاید.

صالحی، در ادامه بر لزوم توجه به نهادسازی توسط بنیاد نیز تاکید کرد و گفت: نهادسازی موضوع مهمی است که باید در این بنیاد با قوت شکل بگیرد که از آن جمله می توان به مقوله‌ی اداری و تشکیلاتی و مرکزیت و ایجاد شعب آن اشاره کرد.

وی افزود: دفاتر استانی این بنیاد باید راه اندازی شود و در این راستا در نظر گرفتن محلی برای فعالیت در مراکز ٤ استان از جمله ضروریات محسوب می شود زیرا هر فعالیتی در مرحله اول و برای ادامه راه به فضای فیزیکی نیاز دارد.

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افزود: توجه به منابع از جمله سرمایه های اجتماعی برای حفظ هویت و ادامه راه بنیاد نیز از دیگر ضروریاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد:  بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید در حوزه ساختار اداری با سرعت بیشتری حرکت کند و ابهامات موجود آن برطرف شود تا به یک پایداری نسبی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اقوام در حفظ هویت ملی تاکید کرد و گفت: برای حفظ هویت ملی در ارتباطات جهانی باید به مقوله‌ی قومیت‌ها و حفظ آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

صالحی ادامه داد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان  متشکل از چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است و باید به گونه ای با مدیریت فعال، کاربردی و فراگیر عمل کرد که ظرفیت‌های  استان مورد غفلت قرار نگیرند.

در ابتدای این جلسه محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و دبیر هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گزارشی از روند فعالیت های این بنیاد در حوزه های مختلف ارائه داد.

در ادامه اکبر بهنام جو استاندار استان اردبیل بر ترسیم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در فعالیت های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تاکید کرد.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد ضمن ارائه گزارش عملکرد بنیاد در سال ١٣٩٧ برنامه های پیشنهادی برای سال ١٣٩٨ را تشریح کرد و اعضای حاضر پیشنهادهایی در زمینه برنامه های سال ٩٨ و نحوه تدوین برنامه های سالانه در هیات امنا، تخصیص بودجه جدید برا ی نهادسازی بنیاد و تدوین برنامه راهبردی و تقشه راه و چشم‌انداز ٣ ساله بنیاد ارائه کردند.

در پایان این جلسه از کتاب سوزلرین واحد یازیلیشی (شیوه خط و فرهنگ املایی ترکی آذربایجانی یکسان نویسی کلمات) رونمایی شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول