اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

محرومیت دانشجویان از تحصیل در پی بحران مسکن

آموزش عالی انگلیس اعلام کرد دانشجویان با معضل مسکن مواجهند و بهای بالای اجاره خانه منجر به انصراف آنها از تحصیل شده است.

محرومیت دانشجویان از تحصیل در پی بحران مسکن

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، آموزش عالی انگلیس اعلام کرد: دانشجویان با معضل مسکن مواجه هستند و بهای بالای اجاره خانه منجر به انصراف آنها از تحصیل شده است. 

دانشجویان که به وضعیت مسکن معترض هستند می‌گویند: ما از آموزش عالی تقاضا می‌کنیم با رفع مشکل مسکن به ادامه تحصیل ما کمک کنند.

بررسی‌ها نیز نشان داده است، بیش از 40 درصد دانشجویان نگران تأمین هزینه دانشگاه و شهریه هستند و بحران مسکن به وضعیت آنها دامن زده است. 

دانشجویان معترض با بیان اینکه به طور عادی تحصیل در انگلیس گران است و مجبور هستند مبالغ زیادی را برای ترم‌های دانشگاهی خود پرداخت کنند، می‌گویند: اگر آموزش عالی اقدامی نکند ما مجبور به انصراف و رها کردن دانشگاه هستیم. 

آمارها حاکی از آن است که از سال 2012 تاکنون، بهای اجاره مسکن بیش از 31 درصد افزایش یافته و این در حالیست که دستمزد دانشجویان در حال تحصیل رشد نداشته است؛ همچنین در بعضی از شهرها اجاره مسکن بیشتر و مشکل دانشجویان حادتر است. 

 در سال‌های اخیر نیز گزارش شده است که 77 درصد از دانشجویان باید برای تامین هزینه تحصیل خود کار کنند و گزارش‌هایی از دانشجویانی دریافت شده که مشاغل متعددی دارند و رسماً استراحت برایشان معنی ندارد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول