اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان مطرح کرد

لزوم توجه ویژه متولیان امور به اوضاع کسب و کار اصناف

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: وضعیت کسب و کار در سال 97 رونق چندانی نداشت و متوالیان امور باید به وضعیت کسب و کار توجه بیشتری داشته باشند زیرا بخش اعظمی از اقتصاد شهری در اختیار اصناف است.

 لزوم توجه ویژه متولیان امور به اوضاع کسب و کار اصناف

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با فراز و نشیب‌های پیش روی اصناف در سال 97 اظهار کرد: اصناف در واقع جایگاه و بستری برای سر ریز جامعه بیکار است و در نهایت بخش اعظمی از جامعه بیکار در بخش اصناف ورود پیدا می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در همین رابطه افزود: علی‌رغم رکودی که در این سال بر اقتصاد حکم‌فرما بود، در بخش اصناف کاهش پروانه کسب دیده نشد و در کنار پروانه‌هایی که ابطال شد، به همان اندازه نیز پروانه‌هایی برای فعالان حوزه اصناف صادر شد.

وی بیان کرد: وضعیت کسب و کار در سال 97 رونق چندانی نداشت و در سال‌های گذشته اوضاع مناسب‌تری در حوزه کسب و کار مشاهده شد.

جهانگیری در همین راستا اضافه کرد: به همین لحاظ متوالیان امور باید به وضعیت کسب و کار توجه بیشتری داشته باشند زیرا بخش اعظمی از اقتصاد شهری در اختیار اصناف است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با ذکر یک نکته اذعان داشت: برخی افراد وقتی با نگاهی سطحی اوضاع کسب و کار را نقد می‌کنند، این جمله را یادآور می‌شوند که بازاری‌ها  شرایط خوبی را تجربه می‌کنند و افزایش قیمت کالاها باعث بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها شده است.

وی تأکید کرد: در شرایطی که تورم بیش از حد و افزایش قیمت بی‌رویه در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، نه تنها اوضاع اصناف بهبود نمی‌یابد بلکه رکود دامن‌گیر فعالیت اقتصادی آن‌ها می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: با فاصله گرفتن از شرایط هیجانی انتظار داریم سال آینده سال بهتری از نظر وضعیت کسب و کار اصناف باشد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در رابطه با اثرگذاری تحریم‌ها اذعان داشت: در واقع این مردم و اصناف هستند که می‌توانند اثرگذاری تحریم‌ها را به حداقل برسانند و اگر خودمان به آن دامن نزنیم، اثر تحریم‌ها به اندازه شرایط فعلی نخواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در سطح جامعه وجود ندارد و اگر مردم و مسؤولان رفتار سنجیده داشته باشند، تقاضای کاذب در سطح جامعه به وجود نمی‌آید.

جهانگیری در پایان به نقش مسوولان در کنترل اوضاع اقتصادی تأکید کرد و گفت: مسوولان باید با درایت بیشتری در شرایط فعلی عمل کنند و به کنترل وضعیت کسب و کار در حیطه فعالیت خود بپردازند تا از وقوع رفتارهای هیجانی و ایجاد تقاضای کاذب در سطح بازار ممانعت به عمل آوردند.

انتهای پیام/ 63062/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول