اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

همزمان با بارش برف

54 اکیپ راهداری در محورهای استان مرکزی مستقر شدند

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از استقرار 54 اکیپ راهداری همزمان با آغاز بارش برف سنگین در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

 54 اکیپ راهداری در محورهای استان مرکزی مستقر شدند

علیرضا اختری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از آمادگی کامل نیروهای راهداری در محورهای مواصلاتی خبر داد و بیان کرد: در همان ساعات اولیه بارش ماموران راهداری در محور حضور پیدا کرده و با مدیریت و برنامه‌ریزی عملیات برف‌روبی به نحو احسنت انجام شده است.

وی تصریح کرد: با همکاری و اقدامات به موقع تیم راهداری 90 درصد محورهای مواصلاتی اعم از راه‌های اصلی و روستایی باز شده و 10 درصد باقی‌مانده که محورهای روستایی و کم جمعیت هستند نیز تا امشب به طور کامل باز خواهد شد، البته تردد در این محورهای روستایی با زنجیرچرخ ممکن است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به اقدامات انجام شده در محورهای مواصلاتی اظهار کرد:  54 اکیپ با 200 نیروی انسانی و 120 خودرو در محورهای مواصلاتی مستقر شدند که در این راستا بیش از پنج هزار کیلومتر جاده‌ها برف‌روبی شده است.

اختری نقش رانندگان و کاربران جاده‌ای را در این ایام مهم دانست و ادامه داد: در زمان بحرانی و بارش‌های سنگین نیاز است رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی را دارند با رعایت اصول رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی راهداری را حمایت کنند.

وی با اشاره به طول عمر 25 ساله دستگا‌ه‌های راهداری وکمبود ماشین‌آلات از خدمات مطلوب راهداری در زمان بحرانی خبر داد و گفت: با توجه به دستور العمل راهداری در زمان بارش‌های 10 تا 15 سانتی متر رانندگان با استفاده از زنجیر چرخ باید در مسیر جاده‌ها تردد کنند، برای سهولت در تردد و ممانعت از انسداد با ماشین‌آلات موجود کار نمک‌پاشی و برف‌روبی جاده‌ها انجام می‌شود. 

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: با توجه به کمبود ماشین‌آلات، راهداری با اولویت‌بندی محورهای مواصلاتی و تدابیر مدیریتی به نحو احسنت عملیات برف‌روبی در جاده‌ها را انجام داده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول