اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

از سوی وزیر کشور صادر شد

مجوز انتشار 3000 میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره برای تأمین مالی خرید اتوبوس در ۲ کلان‌شهر

مديركل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهياريهای کشور از صدور مجوزانتشار اوراق مالی اسلامی براي شهرداري تبریز به مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال و شهرداری گرگان به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال براي تامين مالي خريد اتوبوس با پيگيري هاي اين سازمان توسط وزير كشور خبر داد.

مجوز انتشار 3000 میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره برای تأمین مالی خرید اتوبوس در ۲ کلان‌شهر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن کوشش تبار مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور از صدور مجوزانتشار اوراق مالی اسلامی برای شهرداری تبریز به مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال و شهرداری گرگان به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تامین مالی خرید اتوبوس با پیگیری های این سازمان توسط وزیر کشور خبر داد.

ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: اوراق مذکور برای تامین مالی خرید اتوبوس در این دو شهر هزینه خواهد شد و شهرداری های مذکور به منظور تسریع در انتشار و فروش اوراق صکوک و استفاده از این ظرفیت قانونی تا پایان سال باید هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: به این منظور باید هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه (جهت دریافت ۵۰ درصد تعهد دولت) با بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین شرکتهای تامین سرمایه جهت پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی صورت پذیرد.

کوشش تبار از شهرداری‌های ذینفع در موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی خواست با توجه به مکاتبه معاون محترم اول رئیس‌جمهور و همچنین وزیر محترم کشور با سازمان برنامه‌وبودجه جهت تسریع در صدور تضمین ۵۰ درصد تضمین دولت به بانک مرکزی ، در انجام فرایند انتشار اوراق در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال تلاش جهادی داشته باشند.

وی همچنین در خصوص استفاده شهرداری ها از این ظرفیت جدید گفت: با توجه به مشکلات زیست‌ محیطی و آلودگی هوا در کلانشهر ها و شهر های بزرگ، توسعه حمل‌ونقل عمومی از اولویت های مهم دولت محترم می باشد و در این راستا مصوبات قانونی خوبی برای حمایت از برنامه های های حمل و نقل عمومی گذرانده است.

وی افزود: در بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷، ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مالی اسلامی منتشره برای پروژ های قطار شهری و حمل و نقل عمومی توسط دولت تضمین و پرداخت می گردد.

کوشش تبار یادآور شد: باتوجه به اینکه شهرداریها متولی اصلی توسعه حمل و نقل عمومی می باشند، درآمدهای محلی شهرداریها پاسخگوی هزینه های بالای ایجاد و توسعه خطوط مترو و خرید اتوبوس توسط شهرداریها نمی باشد، بنابراین دولت به استناد تبصره مذکور حمایت های خوبی از شهرداریها به عمل می آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول