اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایگاه نظامی شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات به دست دولت هادی افتاد

نیروهای دولت منصور هادی در درگیری با شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات، چند مقر و دو پایگاه نظامی متعلق به این شبه‌نظامیان را به کنترل خود درآوردند.

پایگاه نظامی شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات به دست دولت هادی افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌ها بین نیروهای دولت «عبد رَبـِّه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن از یک طرف و شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات عربی متحده موسوم به «شورای انتقالی جنوب» در استان «شبوه» برای سومین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های وابسته به دولت هادی شنبه (دوم شهریور) گزارش دادند که نیروهای تحت امر آن در درگیری‌خود با نیروهای «النخبة الشبوانیه» (زیر مجموعه شورای انتقالی) موفق شده‌اند چند مقر وابسته به این شورا را در شهر «عتق»، مرکز استان شبوه (جنوب یمن) به کنترل درآوردند.

نیروهای مورد حمایت امارات این مقرها را طی درگیری‌های چند روز گذشته با دولت منصور هادی، به کنترل خود درآورده بودند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابعی در استان مذکور نیز گزارش داد که نیروهای دولت هادی و نیروهای امنیتی به مقر «الشهداء» که در ده کیلومتری شهر عتق قرار دارد، حمله کرده و نیروهای «النخبه» را از آن بیرون کرده‌اند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که نیروهای دولت هادی در عملیات امروز، پایگاه نظامی «مرة» واقع در خارج شهر عتق را نیز به کنترل خود درآورده‌اند. این پایگاه یکی از پایگاه‌های نظامی مهم و قدیمی یمن است.


نقشه سیطره نیروها بر یمن: انصارالله (قرمز) ائتلاف‌سعودی و دولت‌هادی (تیره)

 

نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن با حمایت امارات طی دو هفته گذشته، با حمله به مراکز و مقرهای نیروهای دولت منصور هادی، بر استان عدن و بعد از آن استان «أبین» مسلط شدند. این شورا از پنجشنبه نیز درگیری‌ها را به استان شبوه و مرکز آن عتق، کشاند تا سومین استان را از چنگ دولت ریاض‌نشین منصور هادی بیرون آورد.

استان شبوه یکی از استان‌های مهم یمن به دلیل دارا بودن منابع طبیعی و میادین و تأسیسات نفتی است. این استان همچنین دو بندر راهبردی نیز دارد که از آن‌ها گاز و نفت نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول