اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معاون هماهنگ کننده سپاه خراسان‌جنوبی خبر داد

پیش‌بینی اعزام ۲۰۰۰ نفر به اردوی «راهیان نور»/ ۲۷ اسفندماه آخرین مهلت ثبت‌نام

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار نفر در مناطق عملیاتی جنوب حضور یابند، گفت: مدت زمان سفر به راهیان نور 7 روز و هزینه برآورد شده 240 تا 250 هزار تومان اعلام شده است.

پیش‌بینی اعزام ۲۰۰۰ نفر به اردوی «راهیان نور»/ ۲۷ اسفندماه آخرین مهلت ثبت‌نام

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ حمیدرضا برات‌زاده صبح امروز در نشست خبری، با اشاره به 20 اسفندماه روز ملی راهیان نور، اظهار داشت: شعار سال راهیان نور و مناسبت‌های دفاع مقدس از بیانات رهبر انقلاب اسلامی انتخاب می‌شود که در همین راستا شعار امسال «ما توانستیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور مورد تأکید و تأیید ویژه رهبر انقلاب اسلامی است، بیان داشت: هدف از برگزاری ادوهای راهیان نور آشنایی زائرین با افکار، اندیشه، اهداف شهدا و احساس نزدیکی و قرب به شهدا است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر بنا است یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم باید از افکار، روش و منش شهدا درس بگیریم، اضافه کرد: یکی از نقاطی که می‌توان به سیره و منش شهدا پی برد راهیان نور است چرا که طی این مسیر انسان به شهدا احساس نزدیکی می‌کند.

برات‌زاده عزت و تداوم انقلاب اسلامی را مربوط به دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: باید ارزش‌های متعالی دوان دفاع مقدس را به نسل‌ها و آحاد ملت منتقل کنیم لذا جهت پیشبرد این اهداف باید حضور میدانی در صحنه داشته باشیم.

وی متذکر شد: بنا نیست افسانه بگوبیم بلکه واقعیت‌های دفاع مقدس را برای نسل‌های بعد بازگو می‌کنیم بنابراین  اگر بنا است مسیر انقلاب را ادامه دهیم باید ادامه دهنده راه و مسیر شهدا باشیم.

اعزام 1281 دانشجو به مناطق عملیاتی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در سال جاری یک هزار و 281 دانشجو در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام شده و می‌شوند، اضافه کرد: از این تعداد 87 دانشجو به منازق عملیاتی غرب و یک هزار و 194 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

برات‌زاده با اشاره به اردوی راهیان نور دانش‌آموزی، تبیین کرد: دو هزار و 122 دانش‌آموز از اول بهمن‌ماه تا 10 اسفندماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزانم شدند که از این تعداد 790 دانش‌آموز دختر و یک هزار و 332 دانش‌آموز پسر بودند.

آغاز ثبت‌نام راهیان نور مردمی

وی با اعلام اینکه در تابستان امسال 970 نفر به مناطق غرب اعزام شدند از آغاز اعزام راهیان نور بسیج مساجد و محلات مختلف خبر داد و توضیح داد: راهیان نور محلات از 25 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار نفر در مناطق عملیاتی جنوب حضور یابند، اضافه کرد: مدت زمان سفر به راهیان نور 7 روز و هزینه برآورد شده 240  تا 250 هزار تومان اعلام شده است.

برات‌زاده اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به پایگاه‌های بسیج، حوزه‌ها، نواحی بسیج مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند ضمن اینکه ثبت‌نام محدودیت ندارد و تمام آحاد بسیجی و غیر بسیجی می‌توانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: همچنین برای افرادی که قصد سفر با خودروی شخصی دارند نیز امکاناتی در نظر گرفته شده به گونه‌ای که هزینه سه روز اسکان و تغذیه به مناطق عملیاتی برای این افراد رایگان و هیچ هزینه‌ای بابت سه روز اقامت و تغذیه از آن‌ها دریافت نخواهد شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام / یک ریال به راهیان نور عمومی کمک نشد

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه تاکنون یک هزار نفر جهت حضور در راهیان نور محلات و مساجد ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام جهت حضور در راهیان نور مساجد و محلات تا پایان روز اداری 27 اسفند ماه است.

برات‌زاده همچنین به آخرین وضعیت اردوگاه  شهید حبیب الهی خراسان‌جنوبی در اهواز اشاره و توضیح داد: مشکل آب و برق این مکان برطرف و اقدامات متعدد دیگری شامل رنگ‌آمیزی، بازنگری سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی این مکان صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمک‌های دولتی در بحث راهیان نور، عنوان کرد: تاکنون برای راهیان نور عمومی تا این لحظه کمکی صورت نگرفته و طی مدت اخیر نامه‌ای مبنی بر حمایت از راهیان نور از مرکز به استان رسیده که به استانداری ارجاع داده‌ایم و قرار است در این خصوص جلسه پشتیبانی از راهیان نور تشکیل و نحوه کمک‌ها و اعتبارات مشخص شود.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول