اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

صدور حکم یک ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق برای نُه زن معترض سودانی

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در سودان، دادگاهی در خارطوم برای نُه زن معترض حکم حبس یک ماهه و ۲۰ ضربه شلاق صادر کرد.

صدور حکم یک ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق برای نُه زن معترض سودانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی در خارطوم برای نُه زن معترضی که پنجشنبه گذشته در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده بودند، حکم حبس یک ماهه و ۲۰ ضربه شلاق صادر کرد.

«إنعام عتیق» وکیل حقوقی سودان در این باره گفت که دادگاه ویژه اجرای احکام اضطراری، حکم مذکور را صادر و دستور اجرای آن را داده است در حالی‌که هیأت دفاع از متهمان نیز تعویق اجرای حکم تا زمان اعلام نظر دادگاه تجدیدنظر را خواستار شده است.

وی در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» تصریح کرد که با وجود اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها، این حکم هنوز اجرا نشده و بازداشت‌شدگان به زندان «التائبات» در أم درمان انتقال داده شده‌اند تا مدت محکومیت خود را سپری کنند.

عتیق افزود که صدور مجازات شلاق با هدف ایجاد رعب در میان زنان و ترساندن آنها برای عدم مشارکت در تظاهرات است و حال آنکه شمار زنان شرکت‌کننده در تظاهرات بسیار زیاد است.

قاضی دادگاه پیش از این حکم مشابهی را علیه یک پزشک زن صادر کرد که هنوز اجرایی نشده است.

دعوت به تظاهرات در مخالفت با وضعیت فوق‌العاده

انجمن مستقل مشاغل سودان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای خواستار برگزاری تظاهرات جدید در ایالت‌های مختلف سودان به نشانه مخالفت با فرمان وضعیت فوق‌العاده صادره از سوی «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور شد.

البشیر ۲۲ فوریه گذشته فرمان اعمال وضعیت فوق‌العاده در سودان به مدت یک سال را صادر کرد که به موجب آن برگزاری تظاهرات و هر گونه تجمع بدون مجوز، ممنوع است و علاوه بر آن دادگاه‌های وضعیت اضطراری تشکیل و به پرونده بازداشت‌شدگان رسیدگی می‌کنند.

طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، انجمن مذکور بر ضرورت پایبندی به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز و هر گونه بی‌توجهی به خواسته‌های معترضان از جمله کنار رفتن دولت کنونی، تأکید کرده است.

این انجمن خواستار اعلام عفو عمومی برای تمامی معترضانی شده که اکنون در بازداشت بسر می‌برند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول