اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در صد و یازدهمین جلسه شورای شهر تبریز چه گذشت؟

جزئیات بودجه جاری شهرداری تبریز در سال آینده به تصویب رسید.

در صد و یازدهمین جلسه شورای شهر تبریز چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز امروز در آغاز صد و یازدهمین جلسه علنی رسمی شوای اسلامی شهر تبریز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی (ع) اظهار کرد: برای بررسی و تصویب بودجه نیاز است جلسات شورا به‌صورت فشرده و روزانه برگزار شود.

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن توضیحاتی از روند بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز گفت: مقرر شده بود کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک میزان ۱۱۲ میلیارد که از پروژه‌های عمرانی کم شده است را بررسی کنند، این امر اتفاق افتاده است و بین کمیسیون عمران و کمیسیون برنامه و بودجه و شهرداری تبریز توافق شده است و می‌توان‌ رای‌گیری انجام داد.

محمد اشرف‌نیا، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص تصریح کرد: پروژه‌ها طی دو‌ جلسه در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک بررسی شده و‌ با تغییرات جزیی به تصویب رسیده است.

عبدالله تقی‌پور رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز بیان داشت: همکاران در مورد افزایش بودجه فضای سبز و هوشمندسازی شهر توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: بررسی شود تا تعداد دوربین‌های مورد نیاز شهر چقدر است و در سال ۹۸ موضوع ترافیک هوشمند در شهر تبریز تمام شود.

غلامحسین مسعودی‌ریحان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و‌ بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه ابراز کرد: سال ۹۷ مبلغ یک‌میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت سرمایه‌گذاری اختصاص یافته بود که به اذعان مدیران امور سرمایه‌گذاری ریالی به این مدیریت پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: اگر باور داریم که راه نجات شهرداری سرمایه‌گذاری است، برای این مدیریت اعتبار در نظر گرفته شود، چراکه مدیریت سرمایه‌گذاری در برگزاری جلسات، نمایشگاه‌ها به دلیل عدم وجود بودجه مانده است.

مسعودی‌ریحان افزود: باید مبلغی در بودجه اختصاص یابد تا این مدیریت بتواند به‌راحتی در برگزاری نمایشگاه‌ها و دعوت از میهمانان خارجی اقدام کند.

فرج محمدقلیزاده نیز در مورد بودجه سال 98 شهرداری تبریز گفت: پیشنهاد می‌شود، طبق پیشنهاد آقای تقی‌پور چون بحث انسان محوری مطرح است، حداقل مبلغی برای معلولان در بحث‌ حمل و نقل درون شهری و اتوبوس‌های بی.آر.تی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بحث‌هایی در راستای هوشمندسازی شهرداری تبریز شد ولی متاسفانه هزینه‌ای در این مورد نشده است، پیشنهاد می‌کنم در سال آینده رقمی برای این کار در نظر گرفته شود تا نسبت به هوشمندسازی شهرداری نیز قدمی برداشته شود.

قلیزاده خاطرنشان کرد: در مورد بحث فضای سبز نیز می‌توان از بودجه هر سازمان مبلغی را کم کرده و ‌به پیشنهاد آقای تقی‌پور در مورد فضای سبز اختصاص یابد.

مرتضی موحدنیا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز نیز در مورد پیشنهاد اعضای شورای شهر تبریز گفت: چون رقم بودجه تصویب شده و ‌ثابت است، نمی‌توان مبلغی اضافه کرد و باید از محلی کسر و به محل دیگر اضافه شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد آقای تقی‌پور برای بحث فضای سبز در تبصره‌های بودجه لحاظ شود و در متمم بودجه می‌‌توان این مبلغ را اعمال کرد.

مولا خواه مدیرکل بودجه شهرداری تبریز نیز در این خصوص گفت: برای فضای سبز در سال ۹۸ مبلغ ۱۶۷میلیارد تومان لحاظ شده است که از این مبلغ ٩٧ میلیارد متعلق به قراردادهای واگذاری بوده و بقیه مربوط به توسعه و مطالعات فضای سبز است، پیشنهاد می‌شود مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای بحث پیشنهاد آقای تقی‌پور در داخل مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان جابه‌جا شود‌، چرا که کسر مبلغی از محل‌های دیگر ترکیب بودجه را به هم می‌زند.

انتهای پیام/60001/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول