اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

بدهی 150 میلیارد تومانی تامین اجتماعی به علوم پزشکی همدان/ پرداخت نشود قطع ارتباط می‌کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بدهی 150 میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی همدان از قطع ارتباط با تامین اجتماعی در صورت عدم پرداخت بدهی خبر داد.

 بدهی 150 میلیارد تومانی تامین اجتماعی به علوم پزشکی همدان/ پرداخت نشود قطع ارتباط می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حبیب‌الله موسوی‌بهار ظهر امروز در جمع خبرنگاران به برنامه‌های سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: همواره در آستانه فصل بهار دغدغه خطرات مراسم خانه‌تکانی، چهارشنبه پایان سال و تصادفات تعطیلات نوروزی را داریم.

وی با اشاره به اهمیت خودمراقبتی گفت: در این سه مقوله حرف اول را خودمراقبتی می‌زند و از بدو بشریت موضوع خود مراقبتی حائز اهمیت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه متاسفانه بخش عظیمی از هزینه‌های وزارت بهداشت در حوزه عدم خودمراقبتی است افزود: سال گذشته در مراسم خانه‌تکانی 32 نفر از ارتفاع سقوط کرده و 26 نفر نیز با مواد شوینده مسموم شدند که اغلب این بیماران را زنان تشکیل می‌دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه چهارشنبه پایان سال 95، 135 مصدوم و سال 96، 94 مصدوم توسط اورژانس 115 به مراکز درمانی منتقل شدند افزود: اغلب این بیماران در سنین 10 تا 20 سال بودند.

موسوی‌بهار افزود: در این روز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آماده ارائه خدمات هستند اما خانواده‌ها نیز باید مراقبت لازم را از فرزندان خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در تعطیلات نوروز هر سال میلیون‌ها نفر قصد سفر دارند و به طور متوسط هر فرد بیش از 10 شهر را طی می‌کند که اغلب طی مسیرهای طولانی حادثه‌ساز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی اغلب در اثر بی‌احتیاطی رخ می‌دهد افزود: آمار بالای حوادث ترافیکی در طول سال و به ویژه نوروز مایه شرمساری است و باید مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را به درستی رعایت کنند.

فعالیت 250 کارشناس بهداشتی در قالب 120 اکیپ فعال در ایام نوروز

وی با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده در کشور دو درصد آمار فوتی ناشی از تصادفات افزایش یافته است اما در همدان خوشبختانه کاهش داشتیم گفت: کاهش 14 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در همدان جای خوشحالی دارد اما همچنان آمار بالاست.

موسوی‌بهار با بیان اینکه سال گذشته 16 هزار مرگ در اثر تصادف در کشور ثبت شد که آمار مصدومان نیز بالاست خاطرنشان کرد: عامل انسانی در جامعه فاجعه ایجاد می‌کند، حال باید چقدر بیمارستان ساخت تا به این مصدومان رسیدگی کرد!

وی با اشاره به اینکه اورژانس بیمارستان بعثت به عنوان پنجمین اورژانس استان بزرگ شد گفت: برخی از اورژانس‌ها در حد بیمارستان شده است چراکه تعداد مصدومان بالا می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید به اینکه برخی گلایه دارند که چرا اورژانس‌ها را شلوغ کرده‌ایم درحالی که ما شلوغ نکرده‌ام و آمار بالای مصدومان باعث این موضوع شده است افزود: متاسفانه کمتر به موارد ایمنی توجه می‌شود؛ چرا باید هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی برای کشور ایجاد کنیم؟

وی به انجام هماهنگی لازم در تمام بیمارستان‌ها به منظور ارائه خدمات درمانی به مسافران و همشهریان طی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: 16 بیمارستان و تمام اورژانس‌ها در ایام نوروز فعال هستند، واحدهایی مثل آزمایشگاه در این ایام خدمات اورژانسی ارائه خواهند داد.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه در ایام نوروز پایگاه‌های اورژانس فعالیت بیشتری خواهند داشت گفت: در حوزه بهداشت واحدها خصوصاً واحدهای بهداشت محیط و حرفه‌ای فعال هستند.

وی از فعالیت 250 کارشناس بهداشتی در قالب 120 اکیپ فعال در ایام نوروز خبر داد و افزود: نظارت‌های لازم بر مراکز تهیه و توزیع غذا نظیر رستوران‌ها، هتل‌ها، اماکن بین راهی و... مورد توجه است.

فعالیت یک واحد دندانپزشکی در شهرستان‌های همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه واکسیناسیون‌ها خصوصا در مورد بیماری هاری و برای نوزادان انجام می‌شود گفت: سال گذشته اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان قلب فرشچیان راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون خدماتی به مردم ارائه شده که امسال نیز در تمام شهرستان‌ها یک واحد دندانپزشکی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام داروخانه‌های شبانه‌روزی فعال هستند افزود: در بخش خصوصی نیز وارد شده‌ایم و درمانگاه‌های شبانه‌روزی، خیریه‌ها، مراکز درمانی وابسته به نیروهای مسلح و... در این ایام فعال هستند.

فعالیت 25 درصد از مطب‌های خصوصی در ایام نوروز

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه 25 درصد از مطب‌های خصوصی با همکاری نظام پزشکی فعال خواهند بود گفت: در تمام رشته‌ها متخصصانی در بیمارستان‌ها طی ایام نوروز فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پزشک متخصص آنکال در ایام نوروز فعال است پس مردم دغدغه کمبود پزشک نداشته باشند افزود: درصدد هستیم در داخل شهر نیز متخصصان فعالیت کنند تا خدمات جامع‌تری ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: از استانداری خواسته شده بخش خصوصی نیز فعال شود چرا که همه باید به یاری مردم بشتابند و تنها وظیفه نیروهای دولتی نیست که در این ایام فعالیت کنند.

وی با اشاره به مشکل نوبت‌دهی کلینیک‌های همدان گفت: اصل این موضوع با اجرای طرح نظام ارجاع حل خواهد شد اما ظرفیت نوبت‌گیری اینترنتی در مدت 30 ثانیه از سوی مردم پر می‌شود و این امکان دیگر برای دیگران فراهم نمی‌شود که هنوز برای ما سوال است چگونه این جریان اتفاق می‌افتد و چطور در وقت کم تمام نوبت‌ها گرفته می‌شود؟

موسوی‌بهار با بیان اینکه برای ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی فعلاً زمین در اختیار ما قرار نگرفته است افزود:‌ به شرط وجود زمین کار آغاز می‌شود و هنوز استانداری نتوانسته زمینی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

وی با اشاره به موضوع انتقال بیمارستان شهید بهشتی به بیمارستان اکباتان گفت: در بیمارستان شهید بهشتی 300 تخت فعال است و اگر بیمارستان اکباتان سال 98 تحویل داده شود که البته بعید می‌دانم، 250 تخت در بیمارستان اکباتان وجود خواهد داشت و با انتقال بیمارستان شهید بهشتی 50 تخت نیز کم داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با اشاره به طرح سوال برخی از خبرنگاران نسبت به افزایش خطای پزشکی خاطرنشان کرد: درصد خطای پزشکی در مقابل خدمات بسیاری که ارائه می‌شود، بسیار کم است.

حکم بدوی توسط هیات بدوی نظام پزشکی صادر شد/ حکم قضایی با دادگستری است

وی با بیان اینکه به عنوان مثال کسی که آنژیوکت برای نوزاد یک و نیم کیلویی می‌زند جرأت بالایی دارد و او نیز یک انسانی مانند ماست افزود: در مورد حکم پزشکی که در مرگ مادر باردار در بیمارستان بوعلی فوت کرد مقصر شناخته شد، کم‌لطفی برخی از رسانه‌ها بود که گفتند فقط سه ماه برای او حکم بریده‌اند.

موسوی‌بهار تاکید کرد: حکم قضایی را دادگستری صادر خواهد کرد و این حکم بدوی بوده که هیات بدوی نظام پزشکی صادر کرده و جزو سنگین‌ترین حکم‌ها نیز بود، دستگاه‌های مربوطه به قصور رسیدگی می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه جوان 21 ساله‌ای نیز در اثر عمل جراحی بینی فوت کرد که گویا به داروی بیهوشی حساسیت داشته و شما در مصاحبه گفتید این فرد بیماری قلبی داشته است افزود: این جوان 21 ساله به دارو حساسیت نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تمام مراحل عمل طی شده وقتی دارو تزریق و برای عمل آماده شده به یکباره ریتم قلبی او به هم ریخته است، ریتم قلبی این جوان به هم ریخته اما نباید گفت این موضوع ناشی از خطای پزشکی بوده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه متخصصان بهتر اظهارنظر می‌کنند گفت: متوفی در بیمارستان بعثت عمل شده در حالی که چندین متخصص بیهوشی در این مرکز فعالیت داشته و تخصص لازم را دارند.

موسوی‌بهار بیان کرد:‌ در مصاحبه یکی از خبرگزاری‌ها گفتم گویا این فرد بیماری قلبی داشته و در حال بررسی است اما نگفتم بیماری قلبی داشته است.

وی با اشاره به طرح مشکل کمبود متخصص ارتوپد و رادیولوژیست در ملایر از سوی یکی از خبرنگاران افزود: امسال دو ارتوپد و سه رادیولوژیست به استان تعلق گرفته و در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر یک ارتوپد فعال است و یکی اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیمارستان تامین اجتماعی غرضی ملایر ارتوپد و رادیولوژیست ندارد و باید سازمان تامین اجتماعی کمبودها را رفع کند و به عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست گفت: برای بیمارستان امام حسین(ع) ملایر دو ارتوپد کافی است و بار کمبود ارتوپد در بیمارستان غرضی به بیمارستان امام حسین(ع) اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات آی سی یو در دهه اخیر جهش داشته است در حالی که قبلاً خدمتی به نام ای سی یو صورت نمی‌گرفت خاطرنشان کرد: اکنون متخصص ای سی یو 24 ساعته و مقیم فعال است.

در توریست سلامت ترجیح می‌دهیم بیماران خارج از استان را به مراکز خصوصی ارجاع دهیم

موسوی‌بهار با اشاره به اهمیت ارتقای خدمات توریست سلامت گفت: در توریست سلامت بیماران زیادی از خارج به استان وارد می‌شوند و این یک مزیت است.

وی با بیان اینکه در توریست سلامت بیشتر ترجیح می‌دهیم بیماران خارج از استان را به مراکز خصوصی ارجاع دهیم افزود: این مسئله برای خالی شدن تخت‌های دولتی و نیز پرداخت هزینه برای درمان از بیماران خارج از استان حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مهمترین برگ برنده داشتن پزشکان خوب و متخصص است و خدماتی در استان ارائه می‌شود که در استان‌های همجوار وجود ندارد در ادامه با اشاره به ارتقای هتلینگ بیمارستانی گفت: بخش اعظمی از کار انجام شده و اقدامات قابل توجه است.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان نیز ضمن قدردانی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارتباط خوب با رسانه‌ها خطاب به رئیس دانشگاه اظهار کرد:‌ چند روز پیش اعلام کردید سال آینده به دلیل بدهی تامین اجتماعی با این مجموعه همکاری نخواهند داشت که این موضوع نوعی نگرانی بین مردم ایجاد خواهد کرد چراکه اکثر دفترچه‌های سلامت به نام تامین اجتماعی است.

مهرداد حمزه همچنین خواست برای خبرنگاران استان خدمات دندانپزشکی خاصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ این سوال اظهار کرد: سال گذشته بیشترین بدهی‌ها متعلق به بیمه سلامت بود اما این سازمان امسال توانسته است رقم خوبی از مطالبات ما را پرداخت کند در صورتی که تامین اجتماعی از مهرماه سال گذشته بدهی را پرداخت نکرده که البته چند مورد به صورت جسته و گریخته پرداخت شده است.

بدهی 150 میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی همدان

موسوی‌بهار با بیان اینکه 150 میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی همدان است افزود:‌ به نظر شما وقتی بدهکار بدهی خود را پرداخت نکند تا کی می‌توان خدمات ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه در قانون گفته وقتی اسناد منتقل می‌شود همان لحظه باید 60 درصد بدهی پرداخت شود در حالی که ما سندها را به فاصله یک ماه منتقل کرده‌ایم اما بدهی 18 ماهه دارند گفت: سازمان تامین اجتماعی عنوان می‌کند از دولت طلب دارد اما این موضوع به ما ارتباطی ندارد و باید در قبال خدماتی که دریافت کرده است، طلب ما را پرداخت کند.

تلاش برای ایجاد بیمارستان دندانپزشکی در بیمارستان آیت‌الله بهاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: البته اخیراً گفته شده از 7 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت رفاه به وزارت بهداشت، 5 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که امیدواریم سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز لحاظ شود.

وی به مسوول روابط عمومی خود دستور دارد در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی خاص به خبرنگاران پیگیری کند و افزود: در حوزه خدمات دندانپزشکی خبر خوشی برای مردم همدان داریم.

موسوی‌بهار از راه‌اندازی بیمارستان دندانپزشکی در همدان برای نخستین بار در کشور  خبر داد و افزود:‌ پیشنهاد تاسیس نخستین بیمارستان دندانپزشکی در کشور به وزارت بهداشت داده شده و وزارتخانه نیز به درخواست ما در حال تدوین آئین‌نامه خدمات دندانپزشکی بیمارستانی است.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم بیمارستان دندانپزشکی را در بیمارستان آیت‌الله بهاری ایجاد کنیم.

انتهای پیام/89026/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول