اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طبق توافق با اقلیم کردستان

«شوشمی» پاوه رسماً به عنوان مرز تجاری شناخته شد

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توافقات حاصل شده مرز شوشمی از دیدگاه ما یک مرز رسمی است.

«شوشمی» پاوه رسماً به عنوان مرز تجاری شناخته شد

شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت مرز «شوشمی»، اظهار داشت: با توجه به توافقاتی که بین هیات ایرانی اعزامی به اقلیم کردستان عراق با مسئولان اقلیم حاصل شد، از دیدگاه ما شوشمی از حالا یک مرز مجاز و رسمی است.

وی افزود: در دو روز گذشته یک سفر رسمی به همراه هیاتی از وزارت کشور به اقلیم کردستان داشتیم و در خصوص مرزهای استان کرمانشاه و به خصوص مرزهای اورامانات با اقلیم مذاکرات مفصلی صورت گرفت و دیدارهای جداگانه‌ای با استانداران اربیل، سلیمانیه، حلبچه داشتیم تا زمینه همکاری‌های بیشتر صورت گیرد.

نادری تصریح کرد: در این مذاکرات در خصوص رسمی شدن مرز شوشمی و بازگشایی و توسعه مرزهای «تیله‌کوه» و «شیخ صله» بحث و تبادل نظر شد و به توافقات خوبی دست یافتیم.

وی افزود: به لطف خدا و عزم راسخ هیات اعزامی کشورمان و مکاتبات و توافقاتی که امضاء شد، مرز شوشمی شهرستان پاوه از امروز و از دیدگاه ما یک مرز مجاز رسمی است که فقط باید در انتظار مقدمات افتتاح رسمی آن باید باشیم.

نادری ادامه داد: رسمی شدن این مرز (شوشمی) هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم برای اقلیم کردستان عراق در راستای توسعه روابط، تجارت و گردشگری بسیار حائز اهمیت و تأثیر گذار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث توسعه مرز شیخ صله که هم اکنون در موضع مبادلا کالا و تجارت فعال است برای توسعه این امر بحث و گفت‌وگو شد و در خصوص مرز سازان نیز مذاکراتی انجام شد که مقرر گردید بر اساس تفاهم‌نامه ما بین استانداران حلبچه و کرمانشاه مطالعات لازم برای ایجاد بازارچه مرزی در این مرز نیز انجام شود.

نادری تصریح کرد: برای توسعه و ارتقای تجارت در مرزهای پاوه و شیخ صله نیازمند تلاش بیشتری از سوی فرمانداران ثلاث و پاوه هستیم و اینکه زمان بیشتری را برای ساماندهی مرزها اختصاص دهند.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول