اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس بهزیستی اردکان:

ارتقای خدمات‌رسانی به مددجویان با همکاری بهزیستی و کمیته امداد محقق می‌شود

رئیس اداره بهزیستی اردکان با اشاره به لزوم تعامل نهادهای حمایتی در رسیدگی به محرومین گفت: ارتقای خدمات‌رسانی به مددجویان و توانمندسازی آن‌ها در سایه همکاری بهزیستی و کمیته امداد محقق می‌شود.

ارتقای خدمات‌رسانی به مددجویان با همکاری بهزیستی و کمیته امداد محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حمیدرضا پایدار فر روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مسئولین ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان با اشاره به اهداف مشترک این دو نهاد در راستای ایجاد شرایط بهتر برای جامعه هدف گفت: ارتقاء خدمات‌رسانی به مددجویان و جلب مشارکت‌های مردمی جهت توانمندسازی مددجویان با تعامل و همکاری این دو نهاد محقق می‌شود.

وی افزود: بهزیستی، یک سازمان حمایتی و تخصصی است و خدمات ممتاز و شایانی را در جهت بهبود و ارتقا زندگی مددجویان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت، اعتیاد، مشاوره، معلولین وزنان سرپرست خانوار ارائه می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: این نهاد درزمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ایجاد پایگاه‌های خدمات اجتماعی در محله‌های آسیب‌پذیر و جذب مشارکت اهالی و معتمدین این محلات، خدمات تأثیرگذاری را درزمینهٔ اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد در مورد این آسیب‌ها انجام داده است.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز با راه‌اندازی خط ۱۲۳ فوریت‌های اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی و فوری در زمان بروز بحران در محل اعلام‌شده و ارجاع به مراکز مربوطه و خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور درزمینهٔ مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی فعالیت می‌کند.

پایدار فر در پایان با اشاره به اینکه بیش از 9 درصد جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: مرکز تحقیقات سالمندی اردکان طرح غربالگری سلامت در تمام ابعاد جسمانی، روان‌شناختی و اجتماعی را برای 4 هزار سالمند اردکانی اجرا می‌کند که سالمندان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد در اولویت این طرح  هستند تا آن‌گونه که شایسته است به این قشر عزیز خدمات مطلوب و مؤثر ارائه شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان نیز در این نشست با اشاره به خدمات مشترک بهزیستی و کمیته امداد گفت: این دو نهاد می‌توانند تعاملات بیشتری باهم داشته باشند و در سایه همدلی و همفکری راهکارهای جدیدی را برای ارائه هرچه بهتر و بیشتر خدمات به محرومین پیش‌بینی کنند.

وی، دو مجموعه مردمی و مؤثر بهزیستی و کمیته امداد را دو بال حمایتی نجات‌بخش و امدادرسان به جامعه محرومین و نیازمندان دانست و اظهار داشت: ضرورت دارد که بتوان به‌صورت مکمل با بهزیستی گام‌های خوبی در مسیر ارائه خدمات مطلوب‌تر به مددجویان برداشته شود تا مشکلات آنان کاهش پیدا کند.

محمدرضا خلیلی گفت: اینکه هرساله بتوانیم تعدادی افراد نیازمند را توانمند کنیم از افتخارات ماست و باید از افرادی که نیازمند واقعی هستند بهترین مددکاری به عمل آید تا فقر در جامعه ریشه‌کن شود.

وی در پایان افزود: در حقیقت، هنر در افزایش تعداد مددجویان نیست بلکه ارتقای سریع مددجویان هدف است به شکلی که از دایره مددجویی خارج‌شده و خودشان توانمند شوند.

در این جلسه مقرر شد تا دو اداره از امکانات یکدیگر در جهت ارائه خدمات بیشتر و بهینه به افراد تحت حمایت از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول